۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83165733
T T
۰ نفر
2 محكوم به قصاص در مياندوآب از اعدام رهايي يافتند

مهاباد - ايرنا - رييس دادگستري مياندوآب گفت: 2 زنداني محكوم به قصاص در اين شهر با بخشش اولياي دم از اعدام رهايي يافتند.

حجت الاسلام عادل گل حسيني روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: يكي از اين زندانيان به مدت 15 سال و ديگري به مدت 10 سال به جرم قتل نفس در زندان به سر مي‌بردند.
وي افزود: اين 2 فرد كه حكم قصاص آنها صادر شده بود با پيگيري‌هاي مكرر و رايزني شعبه 12 شوراي حل اختلاف و همچنين با بزرگ منشي و رضايت اولياي دم از پاي چوبه دار نجات يافتند.
حجت الاسلام گل حسيني بيان كرد: اعضاي شورا‌هاي حل اختلاف اين حوزه در راستاي انجام رسالت ذاتي و با بهره گيري از ظرفيت‌هاي متنفذان منطقه و با تشكيل جلسه هاي متعدد صلحي و همچنين حضور در منازل اولياي دم با بيان توصيه‌هاي پيامبر اكرم (ص) و ائمه معصوم (ع) در خصوص جايگاه عفو و گذشت در دين مبين اسلام توانستند رضايت اولياي دم پرونده قتل عمد را جلب كنند.
وي افزود: 2 پرونده قتل ديگر نيز كه حكم قصاص آنان در اين شهرستان صادر شده است، با رضايت اولياي دم آنها براي بخشش اين متهمان در حال طي مراحل اداري خود است.
حجت الاسلام گل حسيني گفت: درس گذشت و بخشش از ائمه اطهار (ع) به مسلمانان رسيده است و هيچ چيزي شيرين تر از عفو و گذشت نيست.
به گزارش ايرنا از ابتداي تشكيل شوراهاي حل اختلاف در اين شهرستان 12 فقره پرونده قتل با ميانجي گري و وساطت اعضاي شورا‌هاي حل اختلاف مياندوآب و جلب رضايت از اولياي دم منجر به رهايي محكومان به قصاص شده است.
عفو و گذشت بر اساس آموزه هاي ديني پرتوي از مسرّت واقعي و موجي از عواطف و احساسات انسان دوستانه را در دلها ايجاد مي كند و به قول امام علي (ع) 'گذشت زينت بزرگواريهاست'.
9871/6185/2093