۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83167513
T T
۰ نفر

پرستاران از صبر حضرت زينب(س) الگو بگيرند

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83167513
پرستاران از صبر حضرت زينب(س) الگو بگيرند

يزد- ايرنا- امام جمعه بافق پرستاري را فراتر از يك شغل دانست و گفت: پرستاران از صبر و بردباري حضرت زينب كبري(س) الگو بگيرند.

حجت الاسلام سيد جواد سليماني روز شنبه با نكوداشت پنجم جمادي الاول سالروز ميلاد عقيله بني هاشم حضرت زينب كبري(س) و روز پرستار افزود: شغل پرستاري چيزي جز عشق و محبت و عاطفه نيست و كساني كه اين شغل را انتخاب كردند انسان هاي ايثارگر و فداكاري هستند كه به بيماران و همراهان آنها عشق مي ورزند.
وي گفت: پرستاران بايد افتخار كنند كه زاد روز تولد بزرگ پرستار عالم هستي به نام آنها در تقويم نظام جمهوري اسلامي نام گذاري شده است.
امام جمعه بافق گفت: از ميان مشاغل، تنها شغلي كه باعث جلب رضايت پروردگار و رسول خدا و آرامش بيماران مي شود، شغل پرستاري است.
اين روحاني با بيان اينكه خداوند متعال هر يك از پيامبران و امامان را مأمور به امتحان شغل پرستاري كرده است خاطر نشان كرد: آنها هركدام چندين بار نقش پرستاري را بر عهده داشته اند و صبوري، استقامت و پرستاري از يتيمان كربلا توسط حضرت زينب در تاريخ ماندگار است.
سليماني خطاب به پرستاران گفت: بيماري كه به مراكز درماني مراجعه مي كند درد دارد كه با عطوفت و مهرباني شما به آرامش مي رسد بنا بر اين با بيماران و همراهان آنها مهربان باشيد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي بافق، كار پرستاري را از جهاتي مهمتر از نقش پزشك در برابر بيمار دانست و بيان كرد: پزشكان پس از ويزيت و تجويز دارو كار مراقبت و ادامه درمان را به پرستاران مي سپارند.
امام جمعه بافق شغل پرستاري را براي مردم خواند و افزود: ارزش كار آنها با معيار هاي مادي قابل سنجش نيست و پرستاران و بهياران نزد خداوند متعال اجر و پاداش معنوي و اخروي دارند.
75 پرستار و هشت بهيار در بيمارستان، مراكز سلامت و خانه هاي بهداشت شهرستان بافق در خدمت مردم اين شهرستان هستند.
مركز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 كيلومتري جنوب شرقي شهر يزد قرار دارد.
7543/ 6197