۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 83167821
T T
۰ نفر

سردسته جلیقه زردها در لندن دستگیر شد

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 83167821
سردسته جلیقه زردها در لندن دستگیر شد

لندن - ایرنا - منابع انگلیسی در خبری فوری گزارش دادند، «جیمز گودارد» سردسته جلیقه زردها روز شنبه در آستانه برگزاری تجمع اعتراضی طرفداران برگزیت، در لندن دستگیر شده است.

به گزارش ایرنا، این منابع تصریح كردند، جیمز گودارد در مقابل ایستگاه مترو «سنت جیمز پارك» لندن، جایی كه گروه‌های راست افراطی و طرفداران برگزیت با الگوبرداری از تظاهرات فرانسه جلیقه زرد پوشیده و قصد داشتند تا به روند خروج این كشور از اتحادیه اروپا اعتراض كنند، دستگیر شد.
در این حركت اعتراضی كه در آستانه رأی‌گیری سرنوشت‌ساز پارلمان انگلیس به توافقنامه پیشنهادی دولت 'ترزا می' برای خروج از اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد، شركت‌ كنندگان شعارنوشته‌هایی را در حمایت از خروج سریع این كشور از اتحادیه اروپا در دست دارند.
جلیقه زردها از هفته گذشته كه نمایندگان مجلس عوام انگلیس، كار بررسی توافقنامه برگزیت دولت «می» را آغاز كرده‌اند، در مقابل پارلمان تجمع كرده و شعارهایی را علیه نمایندگان طرفدار اروپا سر داده‌اند.
در جریان این حركت اعتراضی، جیمز گودارد یك نماینده مجلس را حوالی منطقه وست مینستر مورد اهانت لفظی قرار داد كه این مساله با انتقاد شدید سایر نمایندگان مجلس نسبت به عملكرد ضعیف پلیس مواجه شد.
نیروهای پلیس لندن پس‌ ا زآن برای حفاظت از نمایندگان مجلس در اطراف منطقه وست مینستر مستقر شده‌اند.
تحلیلگران بر این باورند كه با نزدیك شدن به مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، جریانات دست راستی به‌ شدت تقویت و به یك تهدید داخلی تبدیل‌ شده‌اند.
مقام‌های امنیتی انگلیس اینك به این نكته پی برده‌اند كه تمركز بیش ‌از اندازه آنها روی جریانات اسلامی، فضا را برای رشد اندیشه‌های دست راستی باز گذاشته است.
یك مقام پلیس لندن در گفت‌ وگو با نشریه تایمز اذعان داشت: هرگز اجازه نمی‌دادیم كه یك مسلمان افراطی به نماینده مجلس توهین كند.
بررسی‌ها ب‌طوركلی نشان می‌دهد كه با رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، فعالیت سیاسی گروه‌های راست افراطی در این كشور جان تازه‌ای گرفته چنانچه آمارهای رسمی نشان می‌دهد كه سال گذشته میلادی، 38 درصد از كل افرادی كه به اتهام جرایم تروریستی بازداشت ‌شده‌اند، سفیدپوست بوده‌اند.
یك گزارش وزارت كشور انگلیس حاكیست، این برای اولین بار پس از سال 2005 است كه آمار سفیدپوستانی كه به اتهام جرایئم تروریستی دستگیر شده اند از آسیایی‌ها تجاوز كرده است.
پلیس انگلیس نیز می‌گوید كه سال گذشته میلادی، چهار حمله تروریستی خطرناك توسط گروه‌های راست افراطی را در این كشور خنثی كرده است.
كمتر از 80 روز مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مقام‌های امنیتی این كشور از آماده‌باش نیروهای ارتش برای حفظ امنیت و جلوگیری از بروز ناآرامی در این كشور خبر می‌دهند.
'گاوین ویلیامسون' وزیر دفاع انگلیس اعلام كرده كه 3500 نفر از نیروهای ارتش در حالت آماده‌باش قرار دارند.
بر اساس برنامه اعلام ‌شده، انگلیس 29 ماه مارس بطور رسمی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و چنانچه توافقنامه برگزیت دولت «می» در پارلمان رأی موافق كسب نكند، این كشور با بحران‌های پیش ‌بینی‌نشده‌ای روبرو خواهد شد.
اروپام ** هـ ن ** 1071