۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83168035
T T
۰ نفر
ترمينال جديد فرودگاه جهرم 40 درصدي پيشرفت فيزيكي دارد

شيراز-ايرنا- مديركل فرودگاه‌هاي استان فارس گفت: ترمينال جديد فرودگاه جهرم با وسعت 1500 متر مربع، پيشرفت 40 درصدي دارد.

به گزارش ايرنا،رضا بديعي‌ فرد شنبه 22 دي ماه در حاشيه بازديد مديرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از فرودگاه جهرم افزود: اين ترمينال با اعتباري بالغ بر صرف 7 ميليارد تومان و در مساحتي معادل 1500 متر مربع ساخته مي‌شود.
وي ابراز كرد: احداث اين ترمينال ارديبهشت‌ماه سال جاري با اعتبار 7 ميليارد توماني كليد خورد و تا خرداد سال آينده به اتمام مي‌رسد.
وي بيان كرد: از آنجا كه فضاي ترمينالي كنوني فرودگاه جهرم بسيار محدود است و ابنيه آن به 40 سال پيش تعلق دارد و با توجه به برقراري پروازها در فرودگاه جهرم، احداث اين ترمينال ضرورت دارد.
بديعي‌ فرد اظهار كرد: ترمينال جديد فرودگاه جهرم امكان پذيرايي همزمان از 200 مسافر را فراهم مي‌كند.
وي گفت: در حال حاضر هفته‌اي 2 پرواز با استفاده از ناوگان اي‌تي‌آر هما در اين فرودگاه انجام مي‌شود و با توجه به محدوديت‌هاي دمايي و طول باند كوتاه، اين هواپيما از هواپيماهايي است كه توان پرواز به فرودگاه جهرم را دارد.
همچنين رحمت‌الله مه ‌آبادي، رئيس هيأت مديره و مديرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران 22 دي، از فرودگاه جهرم بازديد كرد.
وي ضمن بررسي وضعيت روند احداث ترمينال اين فرودگاه راهكارهاي لازم براي تسريع در اجراي پروژه را ارائه داد. مه‌آبادي از ساير پروژه‌ها و بخش‌هاي مختلف اين فرودگاه ديدن كرد و از نزديك در جريان وضعيت پروژه‌هاي اين فرودگاه قرار گرفت.
در اين بازديد غلامحسين باقريان، معاون عمليات فرودگاهي شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران و رضا بديعي‌فرد، مديركل فرودگاه هاي استان فارس، مه‌آبادي را همراهي كردند.
فرودگاه جهرم كه تقريبا به مدت 10 سال غيرعملياتي بود و متروكه شده بود، سال پيش با صرف حدود 2 ميليارد تومان اعتبار مجددا آغاز به كار كرد.
گردگيري سطوح پروازي، نصب سيستم‌هاي ناوبري، استقرار واحد ايمني زميني شامل دو دستگاه كپسول و يك تانكر، استقرار سيستم سوختگيري هوايي، استقرار پليس و سپاه، ساخت ساختمان اداري و تجهيز آن، ايجاد زيرساخت‌هاي آب و برق و گاز و نصب سيستم‌هاي مخابراتي از جمله اقدامات انجام شده براي راه‌اندازي فرودگاه جهرم بوده است.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193كيلومتري از جنوب شرق شيراز قرار دارد.
9910 / 1876