۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83168637
T T
۰ نفر
15 دوربين تخلفات رانندگي درون شهري سنندج را ثبت مي كند

سنندج - ايرنا - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كردستان گفت: 15 دوربين در سطح شهر سنندج نصب شده و تخلفات رانندگي خودروها را ثبت مي كنند.

سرهنگ رمضان نادري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به زودي و با راه اندازي مركز كنترل ترافيك امكان كنترل تخلفات سرعت هم در اين شهر فراهم مي شود.
وي با اشاره به فصل زمستان و رعايت موارد مرتبط با اين فصل از سوي رانندگان وسايل نقليه افزود: رعايت سرعت مطمئنه و فاصله طولي در معابر درون شهري و برون شهري در اين شرايط ضروري است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كردستان اضافه كرد: رانندگان بايد در اين فصل از همراه داشتن تجهيزات زمستاني و سالم بودن بخاري و برف پاك كن خودروي خود مطمئن باشند.
وي با اشاره به توپوگرافي شهرهاي استان كردستان و كوهستاني بودن اين استان يادآور شد: رانندگان بايد توجه كنند لاستيك خودروي آنها آج كافي داشته باشد چون رانندگي با لاستيك صاف در اين فصل كه بارندگي باعث لغزندگي سطح خيابان و جاده مي شود مي تواند موجب انحراف خودرو و ايجاد تصادف شود.
سرهنگ نادري رانندگان را به رعايت مقررات، عدم استفاده از تلفن همراه و توجه به حقوق عابرين در گذرگاه ها توصيه كرد و گفت: رانندگان در بين خطوط حركت كنند و در تغيير مسير بدون عجله و با بهره از چراغ راهنما به اين كار اقدام كنند.
وي با بيان اينكه استفاده از كمربند ايمني براي 99 درصد از رانندگان جا افتاده است، تاكيد كرد: بستن كمربند علاوه بر راننده براي سرنشين جلو در معابر درون شهري و براي همه سرنشينان در معابر برون شهري ضروري است.
سرهنگ نادري از شهروندان سنندجي خواست در ساعت پيك ترافيك از وسيله شخصي استفاده نكنند و از وسايل عمومي براي جابجايي در سطح شهر بهره بگيرند.
6108/9102