۲۳ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۲۰
کد خبر: 83169508
T T
۰ نفر
اتحاد ارتش و سپاه مانع تعرضات دشمنان به جمهوري اسلامي مي شود

انزلي-ايرنا-فرمانده سپاه قدس گيلان گفت: اتحاد بين ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مانع از تعرضات دشمنان به جمهوري اسلامي شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سرتيپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور بعد از ظهر يكشنبه در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه ناحيه مقاومت شهرستان بندرانزلي در مسجد جامع اين شهر اظهار داشت: در جنگ سخت ، سپاه پاسداران همواره كمك حال برادرانش در ارتش جمهوري اسلامي است .
وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران ارتش قدرتمند و بي نظيري در دنيا دارد افزود: ارتش و سپاه مانند دو برادر بسيار قدرتمند هستند كه در حفظ تماميت ارضي كشور همواره كمك حال هم بوده و در برابر تهديدات دشمنان همديگر را تكميل مي كنند .
فرمانده سپاه قدس گيلان با اشاره به جنگ سخت، جنگ نيمه سخت، جنگ نرم، عمق بخشي خارجي و عمق بخشي داخلي به عنوان 5ماموريت اصلي محول شده به سپاه پاسداران از سوي رهبري تاكيد كرد: در جنگ نيمه سخت سپاه همواره كمك حال ناجا و مرزباني است و چون معادلات جهاني را بر هم زده ايم استكبار جهاني در برابر ما مقابله مي كند.
وي با بيان اينكه مشكل جمهوري اسلامي با آمريكا مشكل اعتقادي است خاطر نشان كرد: آمريكاييها هركاري از دستشان بر بيايد بر عليه اين انقلاب انجام مي هند چرا كه ما طرفدار محرومان هستيم و آمريكا دشمن محرومان به حساب مي آيد.
سردار عبدالله پور با اشاره به راه اندازي جنگ نرم از سوي دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي متذكر شد: دشمنان با راه اندازي جنگ نرم به دنبال ايجاد اختلاف و ترويج روحيه نا اميدي در كشور هستند و متاسفانه برخي بدون آنكه متوجه باشند آن را ترويج كرده و در مسير دشمن گام بر مي دارند.
وي با اشاره به دور كردن مردم از روحانيت به عنوان يكي از اهداف دشمنان در جنگ نرم تاكيد كرد: پايه هاي اين انقلاب را مردم تشكيل مي دهند و مسئولان اين نظام بايد حواسشان به پايه هاي اين انقلاب باشد و نبايد به سمت نارضايتي مردم گام برداريم.
فرمانده سپاه قدس گيلان با بيان اينكه سپاه همواره به دنبال اتحاد و كمك به محرومان است تصريح كرد:هركس كه طرفدار نظام مقدس جمهوري اسلامي است بايد حواسش به محرومان باشد چرا كه دشمنان همواره و از هر فرصتي براي ايجاد نا امني استفاده مي كنند.
وي با بيان اينكه سپاه به دنبال ولايت فقيه و براي ارزشهاي انقلاب تلاش مي كند خاطر نشان كرد: در حوزه عمق بخشي خارجي با صراحت مي گوييم كه سپاه به همه مردم مظلوم جهان در همه كشورهاي يمن، لبنان، غزه ، فلسطين، بحرين ، سوريه و همه مردم مظلوم دنيا كمك مي كند و تا قيامت طرفدار محرومان جهان هستيم.
سردار عبدالله پور دليل برگزاري مراسم توديع و معارفه فرماندهان سپاه در مساجد را سنگر دانستن آن از سوي معمار كبير انقلاب اسلامي عنوان و خاطرنشان كرد: ما پاسدار انقلابيم و همانگونه كه انقلاب از مساجد شروع شد براي حفظ و اعتلاي انقلاب بايد در سنگر باشيم چرا كه راه حفظ انقلاب اسلامي در درون همين مساجد است.
وي مسجد را تنها مكاني دانست كه مي تواند انقلاب را حفظ كند و افزود: سپاه براي پاسداري از انقلاب اسلامي وسيله اي جز مردم براي حفاظت از انقلاب ندارد و تنها سلاح سپاه پاسداران براي جلوگيري از تهديدات دشمنان نظام، مردم است .
فرمانده سپاه قدس گيلان تاكيد كرد: سپاه پشتوانه اي جز مردم ندارد و از همه مهمتر اينكه عصاره هاي همين مردم در مساجد هستند و فرماندهان سپاه بايد پاسداري از انقلاب را با مردم رقم بزنند.
وي با اشاره به ضرورت برقراري ارتباط صميمانه با مردم تاكيد كرد: خط ما خط ولايت است و هركس از خط ولايت دور بماند گمراه مي شود و به همين دليل همواره تاكيد شده كه سپاه را فراجناحي و سياسي نكنيد چون وظيفه ما خدمت به محرومان است.
فرمانده سپاه قدس گيلان با اشاره به لزوم اجتناب از هرگونه تفرقه در بين مردم و مسئولان تاكيد كرد: سپاه پاسداران در بسياري موارد كمك حال دولت در تهيه ملزومات محرومان است چون حدود 6 هزار معلول بهزيستي فاقد مسكن داريم كه دولت به تنهايي قادر به تهيه سرپناه براي اين محرومان نيست و خيرين و مردم بايد به كمك دولت بيايند.
سردار عبدالله پور بسيج را كليد حل مشكلات دانست و گفت: بايد از قدرت و توانمندي بسيجيان در همه حوزه هاي عمران و آباداني و ساخت مسكن محرومان استفاده شود و به هم كمك كنيم .
به گزارش خبرنگار ايرنا با حضور مسئولان شهرستان بندرانزلي و فرماندهان نظامي و انتظامي سرهنگ دوم پاسدارمهدي صفاتي به عنوان فرمانده جديد سپاه ناحيه مقاومت شهرستان بندرانزلي منصوب شد و از خدمات سرهنگ پاسدار جمشيد اصحابي تقدير شد.
سرهنگ جمشيد اصحابي با حكمي از سوي فرمانده سپاه قدس گيلان به فرماندهي سپاه ناحيه مركزي رشت منصوب شد.
7471 /6030