۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۷
کد خبر: 83170327
T T
۰ نفر

گونه جدید جغد در همدان ثبت شد

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۷
کد خبر: 83170327
گونه جدید جغد در همدان ثبت شد

همدان- ایرنا- معاون فنی اداره كل حفاظت محیط زیست همدان از ثبت یك گونه جدید پرنده شكاری به نام جغد جنگلی در این استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست مهدی صفی خانی افزود: این گونه جدید هنگام انجام ماموریت یگان حفاظت محیط زیست در حوالی تویسركان ثبت شد.
وی ادامه داد: در بررسی های به عمل آمده از روی عكس تهیه شده مشخص شد كه گونه یاد شده جغد جنگلی با نام انگلیسی «Tawny owl» و نام علمی «Strix aluco» است.
معاون فنی اداره كل حفاظت محیط زیست همدان گفت: این گونه به دلیل شكار پستانداران كوچك به ویژه جوندگان و حشرات نقش مهمی در كنترل جمعیت گونه های تحت تغذیه خود دارد بنابراین از اهمیت اكولوژیك خاص برخوردار است.
صفی خانی بیان كرد: این گونه در جنگل هایی با درختان پهن برگ، بلوطی، برگ ریز و یا مخلوط ، مناطق شهری و حاشیه شهر و روستاها از جمله پارك ها، باغ های بزرگ، مزارع دارای درخت و سازه های انسان ساخت زندگی می كند.
وی در خصوص وضعیت حفاظتی این گونه بیان كرد: در حال حاضر به علت منطقه پراكنش وسیع، روند جمعیتی پایدار و اندازه جمعیت بسیار بزرگ، در وضعیت كمترین نگرانی (Least Concern) قرار دارد.
وی ادامه داد: اما از نظر نقش اكولوژیكی و قرارگیری در رأس هرم غذایی و كنترل جمعیت پستانداران كوچك و حشرات دارای ارزش حفاظتی بوده و در فهرست پرندگان حمایت شده ایران است.
7526/2090