۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 83170863
T T
۰ نفر

2 تن مواد غذايي فاسد در ماكو امحا شد

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 83170863
2 تن مواد غذايي فاسد در ماكو امحا شد

اروميه - ايرنا - مدير غذا و داروي سازمان منطقه آزاد ماكو گفت: 2 تن انواع مواد غذايي خوراكي و آشاميدني تاريخ مصرف گذشته و فاسد در اين شهرستان امحا شد.

اسلام يادگاري روز دوشنبه در حاشيه امحاي اين مواد غذايي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: اين مقدار مواد غذايي با همكاري شبكه هاي بهداشت شهرهاي ماكو، شوط و پلدشت از دهها مغازه عمده و خرده فروشي جمع آوري و امحا شده است.
وي با بيان اينكه اقلام جمع آوري شده تاريخ گذشته، فاسد، غير مجاز و تقلبي بود، افزود: در اين خصوص 9 پرونده تخلف تشكيل و متهمان به مراجع قضايي معرفي شده اند.
وي از عموم شهروندان منطقه خواست در صورت مشاهده فروش و توزيع اقلام تاريخ مصرف گذشته و فاسد با شماره تلفن 190شبكه بهداشت و شماره تلفن 04434377066 مديريت دارو و غذاي سازمان منطقه آزاد ماكو اطلاع داده تا از فروش اينگونه اقلام جلوگيري شود.
به گزارش ايرنا، منطقه آزاد ماكو به عنوان يكي از هفت منطقه آزاد كشور به لحاظ محدوده جغرافيايي منطبق بر شهرستان هاي ماكو، شوط، پلدشت و شهر مرزي بازرگان بوده و در دولت تدبير و اميد به الگويي براي اقتصاد مقاومتي تبديل شده است.
مساحت اين منطقه حدود پنج هزار كيلومتر مربع بوده و به تنهايي بيش از 75 درصد كل مساحت مناطق آزاد كشور را به خود اختصاص داده و دومين منطقه آزاد بزرگ دنياست.
اين منطقه در مجاورت كشورهاي تركيه و جمهوري آذربايجان قرار دارد و طول مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در اين منطقه با اين كشورها به ترتيب 130 و 140 كيلومتر است.
7132/2093