محمدهادی ضیایی مهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیراه راه آهن در مشهد و تهران می توانند با مشاهده اطلاعاتی كه در قالب چهار گزینه نظرسنجی در این دستگاهها طراحی و در اماكنی مانند نمازخانه، دروازه های ورود و خروج مسافران ریلی، بخش اطلاع رسانی و دیگر مكانهای ایستگاههای راه آهن این دو شهر نصب شده، بازخورد لحظه ای خدمات را دریافت و ارزیابی كنند.
وی ادامه داد: در این چارچوب 29 دستگاه نظرسنجی در ایستگاه راه آهن مشهد و هفت دستگاه در ایستگاه نیشابور نصب شده و به زودی همین سامانه و تجهیزات آن در سایر ایستگاههای راه آهن منطقه خراسان نیز نصب و بهره برداری می شود.
مدیركل راه آهن خراسان هدف ارزیابی واحدهای مستقر در ایستگاهها و كسب بازخورد نظرات اخذ شده از مسافران را ارتقای كمی و كیفی خدمات رسانی عنوان و بیان كرد: بر این اساس مسافران راه آهن در صورت بروز مشكل در هر محل قادر خواهند بود از طریق دستگاههای هوشمند نسبت به نارسایی واكنش نشان دهند لذا این امكان برای رصد لحظه ای خدمات در ایستگاههای راه آهن فراهم می شود.
وی همچنین گفت: طی 9 ماه گذشته امسال 10 میلیون و 982 هزار و 832 مسافر ورودی و خروجی در مسیر راه آهن خراسان جا به جا شده اند. این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17 درصد بیشتر شده است.
از مجموع 10 هزار كیلومتر شبكه ریلی كشور هزار و 400 كیلومتر و معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. تراكم ریل در این استان نیز نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین كشوری است. سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری كشور به مشهد رفت و آمد می كنند.
3221/1858
مشهد- ایرنا- مدیركل راه آهن خراسان گفت: سامانه نظرسنجی متشكل از 36 دستگاه هوشمند برخط (آن لاین) به منظور اخذ دیدگاهها و نظرسنجی از مسافران قطارها در ایستگاههای راه آهن مشهد و نیشابور راه اندازی شد.