۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 83172167
T T
۰ نفر
كرملین بار دیگر از عملكرد تلگرام و اینستاگرام انتقاد كرد

مسكو - ایرنا - سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ضمن تمجید از ویژگی های فنی تلگرام و اینستاگرام، اظهار داشت: تلگرام به فضایی برای انتشار اخبار سیاسی جعلی تبدیل شده است ضمن اینكه مدیران اینستاگرام هم از هر كاربری خوششان نیاید او را مسدود می كند.

به گزارش ایرنا، دمیتری پسكوف روز سه شنبه در مصاحبه با «آرگومنتی ایفاكتی» با بیان اینكه تلگرام پیام رسانی قابل توجه است، اظهار داشت: در این سامانه بسیاری از كانال های سیاسی اخبار جعلی و فیك منتشر می كنند.
وی ادامه داد: بسیاری از این اخبار جعلی سفارشی است كه برای تاثیرگذاری بر خبرنگاران و دست اندركاران منتشر می شود زیرا غیر از این دسته افراد، اشخاص بسیار كمی از كانال های سیاسی استفاده می كنند.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در عین حال این را هم گفت كه در تلگرام كانال های تاریخی، زبانشناسی و اقتصادی هم وجود دارد كه به مخاطبان شناخت و آگاهی بیشتر می دهند.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت كه در جهان كنونی مدیریت شبكه های اجتماعی و سیستم های اقتصادی، ماهیت سیاسی پیدا كرده است به طوری كه می بینیم حساب های كاربری مردم روسیه را از شبكه های اجتماعی فیس بوك و اینستاگرام حذف می كنند و در بخش اقتصادی نیز آمریكا بانك های ایرانی را از سوئیفت كنار می گذارد.
وی هشدار داد: دیر یا زود این مساله مطرح می شود كه تحت شرایط تحمیلی باید زندگی كرد یا اینكه مسدود (بلاكه) شد، در نهایت همه چیز به حق حاكمیت فردی یا دولتی ختم می شود.
پسكوف درباره شبكه اینستاگرام هم گفت كه با شبكه اجتماعی بسیار جالبی روبرو هستیم اما ادامه فعالیت كاربران این شبكه به سلیقه مدیر آن بستگی دارد و هر زمان كه بخواهند فرد مدنظر را مسدود می كنند.
وی با بیان اینكه تعداد زیادی از حساب های كاربری روسها زمانی كه آمریكا آن را در جهت مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا دانست، مسدود شد، افزود: آیا این حساب های كاربری در شبكه های اجتماعی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا ایجاد شده بود؟
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: اطمینان دارم صاحبان بسیاری از حساب های كاربری مسدود شده اصلا اهمیتی به انتخابات آمریكا نمی دادند اما با این وجود این حساب ها مسدود شدند.
پسكوف ازجمله به مسدود شدن حساب كاربری رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن در شبكه اجتماعی اینستاگرام اشاره كرد كه مخاطبان زیادی داشت.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه با تكرار اینكه پوتین تلفن همراه هوشمند ندارد، اظهار داشت: در كاخ كرملین یا اقامتگاه ریاست جمهوری روسیه در نووآگاریوا (در حومه مسكو) همیشه مجموعه ای از روزنامه ها و مجله های تازه وجود دارد و رئیس جمهوری آنها را مطالعه می كند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری از طریق اینترنت هم از اخبار و رویدادها آگاه می شود. علاوه بر آن بخش مطبوعاتی رئیس جمهوری برای وی گزارش های تحلیلی و اطلاعاتی ارایه می كند.
پسكوف خاطرنشان كرد كه هر روز به رئیس جمهوری روسیه مجموعه اخبار و اطلاعات منتشر شده در شبكه های تلویزیونی گزارش می شود.
وی در واكنش به این پرسش كه چرا رئیس جمهوری روسیه حساب توئیتری ندارد، گفت: پوتین نیازی به این كار ندارد.
اروپام*391*1346**