۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
کد خبر: 83173059
T T
۰ نفر
كاهش دما،بارش برف و باران برای استان تهران پیش بینی می شود

تهران-ایرنا-اداره كل هواشناسی استان تهران با پیش بینی كاهش هفت درجه ای دمای هوای پایتخت در 2 روز آینده اعلام كرد: وضعیت جوی استان با فعالیت سامانه بارشی از امشب تا صبح جمعه در بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید و احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه اداره كل هواشناسی استان تهران، كمینه و بیشینه دمای هوای پایتخت در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به ترتیب(6 و 15)، (1و 12) و (2- و 8) درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
براساس بررسی و تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی از امشب تا صبح جمعه در استان در بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید و احتمال تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و مه گاهی با كولاك برف و وزش باد شدید پیش بینی می شود كه شدت بارش از ظهر تا شب پنجشنبه و به ویژه در نیمه شمالی استان است.
همچنین از پنجشنبه شب تا جمعه شب وزش باد خیلی شدید به خصوص در مناطق جنوبی استان و در این مدت در اكثر مناطق استان افت محسوس دما 6 تا 8 درجه و در ارتفاعات 8 تا 12 درجه و ماندگاری آن پیش بینی می شود كه منجر به بروز یخبندان در صبح جمعه و شنبه خواهد شد.
با توجه به شدت بارش در برخی مناطق شهری احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در عبور و مرور وجود دارد و به سبب بارش برف سنگین، كولاك برف، كاهش دید و احتمال سقوط بهمن در جاده های كوهستانی استان لغزندگی معابر و اختلال در ترافیك جاده ای انتظار می رود كه توصیه به عدم تردد در این جاده ها می شود.
اداره كل هواشناسی استان تهران به نهادهای ذیربط توصیه كرد كه برای مدیریت حامل های انرژی تمهیدات لازم را اتخاذ كنند.
ورامین با 15 درجه و فیروزكوه با منفی 8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان طی 24 ساعت گذشته بوده اند.
تهرام/7245/ 1539
۰ نفر