۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83173115
T T
۰ نفر

كاهش محسوس دما و بارندگي در گيلان از فردا

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83173115
كاهش محسوس دما و بارندگي در گيلان از فردا

رشت - ايرنا - سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان از كاهش محسوس دما، بارندگي و وزش باد شديد در استان از فردا (پنجشنبه) خبر داد.

مازيار غلامي روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا بيان داشت: نقشه هاي هواشناسي نشان دهنده نفوذ تدريجي هواي سرد و بارشي از اواخر وقت چهارشنبه و تقويت آن طي پنجشنبه در منطقه است كه بر اين اساس وزش باد و بارندگي (شديد / خيلي شديد) در نواحي مختلف استان طي فردا پيش بيني مي شود كه مي تواند در بعضي نقاط بويژه نواحي مركزي و شرقي استان، منجر به آبگرفتگي و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسيل ها شود.
وي با اشاره به كاهش محسوس دما بين 15 تا 20 درجه سلسيوس طي روزهاي پنجشنبه و جمعه ادامه داد: با توجه به كاهش دما، بارش در ارتفاعات، دامنه ها و نواحي كوهپايه اي بصورت برف پيش بيني مي شود و طي پنجشنبه شب و صبح جمعه، شرايط براي بارش مخلوط برف و باران و يا بارش برف در بعضي نقاط جلگه مهياست.
غلامي سرعت وزش باد شمالي را بين 35 تا 75 كيلومتر بر ساعت ذكر و اضافه كرد: سرعت وزش باد به طور لحظه اي مي تواند بيش از اين مقدار باشد ضمن اينكه طي اين مدت، دريا مواج و توفاني شده و شرايط براي فعاليت هاي مرتبط مناسب نيست.
وي خاطرنشان كرد: اين توده هوا بتدريج از ظهر جمعه تضعيف شده و ناپايداري كاهش مي يابد و طي جمعه شب و صبح شنبه ضمن كاهش تدريجي ابر، يخبندان پيش بيني مي شود.
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان با توصيه به بخش هاي مختلف كشاورزي نظير مرغداري ها ، گلخانه داران و باغداران مبني بر انجام تمهيدات لازم، به هم وطنان توصيه كرد از استقرار در حاشيه رودخانه ها و مسيل ها خودداري كنند.
وي همچنين با اشاره به بارش برف، ايجاد كولاك و نيز احتمال سقوط بهمن در جاده هاي كوهستاني ، از هم وطنان خواست از تردد در محورهاي كوهستاني خودداري و در صورت تردد اضطراري، تجهيزات زمستانه نظير زنجيرچرخ و آذوقه همراه داشته باشند.
غلامي آسمان امروز گيلان را صاف تا نيمه ابري، وزش باد گرم، بعضي نقاط شديد يا خيلي شديد، بتدريج افزايش ابر ، وزش باد، اواخر وقت بعضي نقاط بارندگي و براي فردا نيز آسمان استان را نيمه ابري تا ابري و مه آلود ، بارندگي و وزش باد (گاهي شديد) ، كاهش دما ، ارتفاعات بارش برف، طي عصر و شب بعضي نقاط جلگه اي بارش مخلوط برف و باران يا بارش برف پيش بيني كرد.
7296/2007/