۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 83174503
T T
۰ نفر
اختيارات قابل تفويض به استان ها واگذار مي شود

اصفهان - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: هرگونه اختياراتي كه قابل تفويض به سازمان هاي استاني، استانداري ها و حتي تشكل ها باشد و خلاف قانون نباشد، واگذار مي شود.

به گزارش ايرنا، رضا رحماني روز پنجشنبه در آيين رونمايي از آزمايشگاه سنجش صوت و يخچال جديد اسنوا گروه صنعتي انتخاب در شهرك صنعتي مورچه خورت اصفهان افزود: واگذاري اين اختيارات در راستاي تسهيل امور براي توليدكنندگان و صادركنندگان كشور صورت مي گيرد.
وي اضافه كرد: امسال طرح هاي بسياري در حوزه اقتصاد مقاومتي يا در قالب تبصره هاي بودجه از جمله تبصره 18كه شامل نوسازي صنايع و همچنين نوسازي و بازسازي از پروژه هاي اساسي بود انجام شد.
وزير صنعت، اتمام طرح هاي نيمه تمام بالاي 60 درصد، تامين نقدينگي واحدها، سرمايه در گردش و تكنيك هاي صنعت را از ديگر اقدامات انجام شده سالجاري در حوزه اقتصاد مقاومتي برشمرد و گفت: اين اقدامات در سال آينده تكرار مي شود.
وي با تاكيد بر حفظ وضع موجود توليد خاطرنشان كرد: آنچه مهم است امسال حفظ وضع موجود توليد كارخانه ها و حفظ اشتغال بنا بر تكليف و تاكيد رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري در اولويت برنامه ها قرار داشته و دارد.
رحماني يادآور شد: در اين راستا بايد هر كس در هر مسووليت و خدمتي براي حفظ وضع موجود توليد تلاش كند كه در اين راستا وظيفه دستگاه هاي خدمات رسان و بانك ها بسيار مهم و موثر است.
وي خريد كالاي ايراني از سوي مصرف كنندگان را حمايتي مهم براي حفظ وضع موجود توليد برشمرد و تصريح كرد : اين مهم در شاه بيت برنامه هاي اين وزارتخانه قرار دارد.
وزير صنعت، اولويت حمايتي اين وزارتخانه را براي صنايعي عنوان كرد كه در زنجيره هاي ارزش قرار دارند و به علاوه اينكه صادراتي، دانش بينان و اشتغال آور هستند به نوعي كارگر و نيروي كار بسيار زياد بكارگيري كردند و يا در مناطق محروم فعاليت دارند.
وي تاكيد كرد: در واقع قطعه سازي با توجه به تعداد اشتغالي كه بالاي 400 هزار نفر در اين حوزه مشغول هستند در اولويت قرار دارد.
رحماني يادآور شد: اكنون حد و اركان تسهيلات در دولت تصويب شده و به لحاظ ريالي نيز چهار هزار ميليارد تومان براي آن اختصاص يافته كه به قطعه سازان بصورت نقدينگي تزريق مي شود.
وي با بيان اينكه تقويت وضع فعلي صنايع خودرو سازي با عرضه زياد ممكن است ، گفت: خودروسازان با زياد شدن عرضه بهتر بتوانند به تعهدات قبلي خود عمل كنند و براي آينده توليد تيراژ را نيز بالا ببرند زيرا افزايش تيراژ هم باعث كاهش قيمت خواهد شد.
وي تاكيد كرد: در اين صورت فاصله اي بين فروش كارخانه و قيمت تمام شده در بازار از بين مي رود و حتي قيمت ها پايين مي آيد و واقعي تر مي شود.
وزير صنعت خاطرنشان كرد: شعار ما همواره اين است كه رونق توليد از يك سو به توليد و اشتغال و از سوي ديگر به فروش و صادرات وابسته است.
وي به عنوان نمونه به صنايع توليد لوازم خانگي اشاره و اضافه كرد: با اين تغييرات ارز انتظار ما اين است كه به حوزه صادرات ورود كنند زيرا اين فرصت استثنايي است و بايد موانع آن بررسي شود.
رحماني تاكيد كرد: اكنون در حوزه لوازم خانگي و پوشاك و ديگر صنايع ما فرصتي جديد ايجاد شده كه مي توانند با نرخ هاي جديد هم علاوه بر توليد، صادرات انجام دهند.
به گزارش ايرنا، آزمايشگاه اندازه گيري صوت و اتاق آكوستيك و يخچال سايد باي سايد توليد داخل با برند ملي اسنوا امروز با حضور وزير صنعت، معدن تجارت رونمايي شد.
آزمايشگاه اندازه گيري صوت و اتاق آكوستيك با هدف سنجش ميزان صداي توليد شده توسط انواع لوازم خانگي راه اندازي شده است.
‎گروه صنعتي انتخاب با دارا بودن 6 كارخانه توليدي بزرگترين مجموعه سازنده لوازم خانگي كشور و برخوردار از برندهايي نظير اسنوا به عنوان برند ملي لوازم خانگي، در شهرك صنعتي مورچه خورت در 45 كيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.
‎وزير صنعت، معدن و تجارت در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي براي حضور در مراسم تجليل از صادركنندگان نمونه اصفهان و بازديد از تعدادي از واحدهاي صنعتي و معدني، امروز پنجشنبه به اين استان سفر كرد.
‎رضا رحماني در سفر يكروزه، نخست جلسه اي با اعضاي اتاق بازرگاني اصفهان داشت و پس از آن در مراسم تجليل از صادركنندگان نمونه اين استان شركت كرد.
‎بازديد از شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و مجتمع طلاي موته از ديگر برنامه هاي وزير صنعت، معدن و تجارت است.
‎وي همچنين در سفر به شهرستان گلپايگان ضمن بازديد از شركت ديار خودرو، جلسه اي نيز با صنعت گران اين شهرستان خواهد داشت.
6020/6994/6026/