۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83175200
T T
۰ نفر

آلودگي هواي زاهدان به 14 برابر حد مجاز رسيد

۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83175200
آلودگي هواي زاهدان به 14 برابر حد مجاز رسيد

زاهدان - ايرنا - مدير كل هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هواي زاهدان امروز/جمعه/ بر اثر وزش باد شديد به 2 هزار و 198 ميكروگرم بر مترمكعب معادل 14 برابر حد مجاز رسيد.

محسن حيدري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بيشينه سرعت وزش باد شديد كه از روز گذشته در نواحي مركزي سيستان و بلوچستان شروع شده امروز در زاهدان به 75 كيلومتر بر ساعت رسيد و ديد افقي در اين شهر را به سه هزار متر كاهش داد.
وي افزود: گرد و خاك ناشي از اين باد به شمال سيستان و بلوچستان نيز سرايت كرد و ميزان ذرات معلق در هواي زابل را به هزار و 990 ميكروگرم بر مترمكعب معادل 13 برابر حد مجاز افزايش داد و ديد افقي در ايستگاه فرودگاهي اين شهر را به 2 هزار و 500متر رساند.
مدير كل هواشناسي سيستان و بلوچستان تصريح كرد: در نصرت آباد نيز باد شديد سبب شد تا ديد افقي به هزار و 400 متر كاهش يابد و كيفيت هواي آن در شرايط ناسالم قرار گيرد.
وي خاطر نشان كرد: باد شديد در برخي محورهاي مواصلاتي زاهدان - بم، زاهدان - زابل، زاهدان - نهبندان و ايرانشهر- بم نيز موجب خيزش گرد و خاك و كاهش شديد ديد افقي شده كه در اثر آن ترددهاي جاده اي، ريلي و هوايي در برخي نقاط با مشكل همراه شده است.
حيدري گفت: باد شديد و گرد و خاك در نقاط مستعد توفان شن در نيمه شمالي سيستان و بلوچستان تا شنبه شب هفته آينده ادامه دارد.
به گزارش ايرنا توفان شن در نواحي مركزي سيستان و بلوچستان ساعت 7:45 صبح امروز مانع از حركت قطار مسافري تهران - زاهدان در منطقه فهرج شده بود كه با تلاش ماموران فني قطار، مسير بازگشايي و اين قطار به سير خود ادامه داد.
همچنين روز گذشته وزش باد شديد سبب سقوط يك تير برق در منطقه كورين زاهدان بر روي كارگر شركت برق كه در حال تعميرات بود شد كه بر اثر اين حادثه اين كارگر جان خودش را از دست داد.
9908**3213