۳۰ دی ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 83176873
T T
۰ نفر
فوتبال یزد به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیاز دارد

یزد - ایرنا - جمعی از مسئولان، كارشناسان و مربیان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد بر ارتقای این رشته های ورزشی با همكاری رسانه های گروهی و انعكاس اخبار آن برای فرهنگ سازی در جامعه تاكید كردند.

به گزارش ایرنا، آنها با اشاره به اینكه فعالیت های خوبی در عرصه فوتبال یزد در قالب لیگ های استانی ،كشوری و دوره های آموزشی برگزار می شود، همكاری در انعكاس اخبار این رشته ها را در خبرگزاری ها و نشریه های مختلف خصوصی ورزشی خواستار شدند.
به اعتقاد آنها، فعالیت های فوتبال یزد با وجود تلاش هایی كه انجام می شود در رسانه های گروهی باید و شاید و به خوبی منعكس نمی شود و باید برای گسترش آن بیشتر تلاش كرد.
یكی از مربیان فوتسال یزد گفت: مسابقات لیگ فوتسال استان مطابق تقویم در اغلب رده های سنی در قالب برنامه های مدون برگزار می شود ولی اخبار به نحو مناسب پوشش داده نمی شود.
محمدصادق فرزانیان افزود: همكاری رسانه های گروهی نقش مهمی در حل این مشكل و همچنین فرهنگ سازی آن دارد كه امیدواریم این موضوع پیگیری شود.
همچنین دیگر نماینده فوتسال یزد تصریح كرد: انتشار اخبار مسابقات فوتسال در رسانه های گروهی به اطلاع رسانی صحیح و ایجاد انگیزه در بین تیم ها و باشگاه ها كمك می كند.
محمدتقی میرجلیلی افزود: باید تلاش كرد، فعالیت هایی كه تیم ها انجام می دهند به نحو مناسب در رسانه ها چاپ و منتشر تا موجب جذب حامیان مالی شود.
همچنین در ادامه ورزشی نویس یزد گفت: رسانه های گروهی برای انتشار اخبار ورزشی در تمام رشته ها ،فوتبال و فوتسال مشكلی ندارند و باید منابع درست در اختیار آنها قرار گیرد.
علی محد قادریان افزود: برای فرهنگ سازی و توسعه این رشته ها در بین مردم و خانواده ها باید اخبار لیگ و سایر برنامه های فرهنگی به خوبی منعكس شود.
مسئول روابط عمومی تیم فوتسال بانوان یزد در لیگ كشور هم می گوید: تقویت روابط عمومی در تیم ها و تعامل قوی با رسانه های گروهی در انعكاس اخبار موثر است.
به گزارش ایرنا، فریبا میرزایی افزود: برنامه های خوبی در فوتسال ، فوتبال و فوتبال ساحلی بانوان انجام می شود و باید این اخبار در خبرگزاری ها و سایت خبری پوشش داده شود.
همچنین یكی از تهیه كنندگان برنامه های ورزشی یزد بر این عقیده است: برای انعكاس اخبار در رسانه ملی و سایر خبرگزاری ها مشكلی نیست و باید مطالب تهیه و در اختیار آنها گذاشته شود.
امید حسین مرشدی افزود: همكاری بین روابط عمومی هیات ها و باشگاه های مختلف با رسانه ها ، تهیه و انعكاس مطالب موجب فرهنگ سازی و گسترش ورزش می شود.
رئیس هیات فوتبال استان یزد هم تاكید كرد: اگر تمام باشگاه های ورزشی فعال در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، روابط عمومی قوی داشته باشند خیلی از مشكلات این عرصه رفع می شود.
عبدالرضا دستا افزود: انعكاس اخبار این رشته ها در رسانه های گروهی مهم و لازم است و موجب ایجاد انگیزه و دلگرمی جامعه هدف و دیده شدن حامیان مالی است .
وی تصریح كرد: هیات فوتبال یزد با همكاری كمیته ها و هیات فوتبال شهرستان ها آماده همكاری با رسانه های گروهی در انعكاس اخبار و گزارش های ورزشی است.
استان یزد با یك میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 30 تیم در لیگ فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی كشور و 100 تیم در لیگ استانی دارد .
7536/ 2047/