۳۰ دی ۱۳۹۷، ۸:۱۹
کد خبر: 83176898
T T
۰ نفر
يادواره هاي شهدا بايد سبك زندگي شهدا را در جامعه نهادينه كند

تربت حيدريه- ايرنا- مديركل بنياد حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خراسان رضوي گفت: برگزاري يادواره هاي شهدا در جامعه بايد فرهنگ ايثار، مقاومت، شهادت و نيز سبك زندگي رفتاري و اخلاقي شهيدان گرانقدر را در جامعه اسلامي تبيين و نهادينه كند.

سردار حسينعلي يوسفعلي زاده شنبه شب در يادواره شهداي ورزشكار تربت حيدريه افزود: اهميت اين موضوع زماني بيشتر مشخص مي شود كه از خود بپرسيم با وجودي كه اسم كوچه ها و خيابانهايمان را به نام شهدا گذاشته ايم، چه ميزان در جامعه به سبك و سيره شهيدان رفتار مي كنيم.
وي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا را به معناي دفاع از ارزشها و قداستها ذكر و بيان كرد: اين ارزشها و آرمانها بايد براي جوانان، نوجوانان، زنان و مردان بازگو و تشريح شود تا بدانند براي عظمت و اقتدار كنوني كشور هزينه هاي فراواني پرداخت شده است.
مديركل بنياد حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خراسان رضوي ادامه داد: از همين روي امروز اگر مي خواهيم انقلاب اسلامي به انقلاب حضرت مهدي(عج) متصل شود تنها راه آن ادامه مسير شهداست كه بتوان ضمن تشكيل تمدن نوين اسلامي، زمينه ساز ظهور آخرين ذخيره الهي باشيم.
وي گفت: دشمن در تلاش است تا در فضاي حقيقي و مجازي جوانان و نوجوانان را از مسير انقلاب و نظام منحرف كند لذا مي طلبد دلسوزان انقلاب و اسلام همانند دوران دفاع مقدس با حضور در عرصه اين نبرد ناجوانمردانه توطئه هاي دشمن را خنثي كنند.
سردار يوسفعلي زاده افزود: دشمن آرزو دارد در ايران فتنه گري كند، ترور و تروريست پرورش دهد، در نهايت روحيه جهاد و مقاومت را از جوانان و نوجوانان گرفته و آنها را به سمت لودگي بكشاند اما ياد شهيدان، مجاهدان و مدافعان حريم امنيت كشور همچنان زنده و پويا است.
وي ادامه داد: امروز پيروزي مردم منطقه و جبهه مقاومت را مي بينيم و همه اين موفقيتها مرهون الگوبرداري از انقلاب اسلامي است و به فضل الهي به زودي شاهد فروپاشي نظامهاي مزدور و آدمكش خواهيم بود.
نخستين يادواره 32 شهيد ورزشكار تربت حيدريه با حضور خانواده هاي معظم شاهد و ايثارگران، ورزشكاران، مسئولان و اقشار مختلف مردم در حسينيه بزرگ ثارالله اين شهر برگزار شد. شهرستان تربت حيدريه 680 شهيد، دو هزار و 500 جانباز و 141 آزاده تقديم انقلاب اسلامي كرده است. مركز شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در فاصله 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است.
7079/6121/1858