۳۰ دی ۱۳۹۷، ۹:۳۲
کد خبر: 83177003
T T
۰ نفر
بيش از 500 هزار هندي در تجمع اعتراضي به مودي شركت كردند

تهران- ايرنا- بيش از نيم ميليون هندي در پاسخ به فراخوان احزاب مهم هند، در بزرگ ترين تجمع اعتراضي به سياست هاي 'نارندارا مودي'، در شهر كلكته گردهم آمدند.

به گزارش شبكه الجزيره، در تجمع گسترده اعتراضي موسوم به 'هند متحد' روز شنبه در كلكته، رهبران بيش از 20 حزب ملي و منطقه اي كه بسياري از آنها در انتخابات قبل رقيب هم بودند، حضور داشتند.
'ماماتا بانرجي'، سروزير ايالت بنگال غربي، باني تجمع اعتراضي گفت، دولت مودي منقضي شده است.
مودي كه روز شنبه براي بازديد از جنگ افزارهاي نظامي به گجرات رفته بود، مخالفان را به منفعت طلبي متهم كرد و گفت، اين اتحاد عليه من نيست بلكه عليه هند است.
اين در حالي است كه هند ماه مه شاهد برگزاري انتخابات سراسري مجلس خواهد بود و برخي سياست هاي اشتباه حزب حاكم هند سبب شكست سنگين اين حزب در انتخابات مجالس ايالتي در 5 ايالت اين كشور شده و زنگ خطر را براي مودي به صدا درآورده است.
نگاهي اجمالي به نتايج انتخابات مجالس ايالتي نشان مي دهد كه از زمان انتخابات مجالس ايالتي در سال 2013 تاكنون، حزب 'بي جي پي' تا اين اندازه در لبه پرتگاه قرار نگرفته بود.
مودي بعد از انتخاب به نخست وزيري در سال 2014، اولين نخست وزير هند بود كه قدم به سرزمين هاي اشغالي گذاشت و درصدد برقراري ارتباط با رژيم صهيونيستي برآمد، مساله اي كه باعث كاهش محبوبيت وي در ميان جامعه 300 ميليوني مسلمانان هند شد.
شايد يكي از مهم ترين دلايل شكست حزب 'بي جي پي'، تشديد افراط گري مذهبي از سوي اين حزب بود.
آساق**1088 **1600