۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83177482
T T
۰ نفر

گرامیداشت روز هوای پاك در سردشت برگزار شد

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83177482
گرامیداشت روز هوای پاك در سردشت برگزار شد

مهاباد - ایرنا - به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاك مراسمی با حضور جمعی از مسوولان و دانش آموزان امروز /یكشنبه/ در مدرسه سمیّه سردشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت روز یكشنبه در این مراسم كه با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان برگزار شد، گفت: نامگذاری 29 دی به عنوان روز هوای پاك در راستای آگاه سازی، اطلاع رسانی و تنویر افكار عمومی در راستای حفظ محیط زیست و كاهش آلودگی هوا نامگذاری شده است.
خالد بایزیدی با بیان اینكه آلودگی هوا یكی از دستاوردهای انقلاب صنعتی بوده و در شرایط حاضر سلامتی موجودات زنده را به خطر انداخته است افزود: آلاینده های زیست محیطی با عوامل و رویكردهای انسانی در طبیعت به وجود می آیند و در بسیاری از مواقع كه بشر توان مقابله با آن را ندارد باید با انجام برنامه های مدیریتی در راستای كاهش آن اقدام كرد.
وی اضافه كرد: سردشت به واسطه جنگل های طبیعی كه دارد از هوای سالم و پاكی نسبت به شهرهای همجوار و عمقی كشور برخوردار است از اینرو باید قدر این هوای پاك را دانست.
بایزیدی اظهار داشت: این اداره با اجرای برنامه های نمادین در سطح این شهرستان و در بین جامعه هدف، سعی در كاهش آلودگی های زیست محیطی و تخریب جنگل ها و سایر عرصه های زیست محیطی دارد.
بخشدار مركزی سردشت نیز در این مراسم گفت: یكی از ظرفیت های مهم و اساسی برای رشد یك جامعه وجود محیط زیست سالم برای زندگی انسان است كه هوای پاك یكی از شاخصه های آن است.
ناصر یوسفی بیان كرد: سردشت با وجود داشتن جانبازان شیمیایی، دروازه ورود گرد و غبار از تالاب های خشك شده عراق و بیابان های عربستان به شمار می رود كه برای كاهش اثرات آن یكی از راهكارها حفظ طبیعت جنگلی این شهرستان است.
وی اضافه كرد: امروز نسل نوجوان و جوان جامعه بایستی با فراگیری آموزش های لازم نسبت به فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست در بین دیگر اقشار جامعه اقدام كند.
به گزارش ایرنا، اجرای سرود و نمایش توسط دانش آموزان مدرسه سمیه و خواندن مقاله در باب اهمیت جنگل و راهكارهای حفاظت از آن جزو برنامه های این روز بودند.
22 هزار و 400 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس سردشت در حال تحصیل هستند؛ 29 دی ماه در كشور به عنوان روز ملی هوای پاك نامگذاری شده است.
7562/7129