۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 83179000
T T
۰ نفر
چهار صياد كناركي پس از هفت  ساعت در درياي عمان نجات يافتند

چابهار- ايرنا- معاون دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت: چهار صياد گمشده كناركي در آبهاي درياي عمان پس از هفت ساعت توسط مركز جستجو و نجات دريايي بندر چابهار نجات يافتند.

سيدحسن ابراهيمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: عمليات جستجو و نجات دريايي با هماهنگي مركز (MRCC) بندر چابهار در محدوده 30 مايلي از اين بندر انجام شد.
وي بيان كرد: به محض اعلام مسئولان شيلات مبني بر عزيمت يك قايق صيادي با چهار نفر سرنشين به صيدگاه از بندر كنارك و مراجعه نكردن آنان به بندر ارتباط با افراد مذكور و تقاضاي امداد شناور ناجي 5 به منظور عمليات جستجو و نجات دريايي منطقه اعزام شد.
معاون دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت: پس از هفت ساعت عمليات جستجو در 30 مايلي بندر چابهار موفق به پيدا كردن قايق شدند.
وي ادامه داد: هر چهار سرنشين اين قايق در سلامتي كامل به بندر منتقل شدند.
ابراهيمي اظهار داشت: شناورهاي فعال منطقه با توجه به شرايط متغير جوي كنوني، لازم است ضمن رعايت تمامي اصول ايمني صيادان قبل از خروج از بنادر استان نسبت به مشخص كردن منطقه دريايي خود براي صيد به مدير صيادي هر بندر اطلاع رساني كنند.
وي ادامه داد: صيادان قبل از عزيمت به دريا وضعيت جوي منطقه را از طريق مركز هماهنگي جستجو و نجات دريايي (MRCC) به شماره 05435321415 مطلع شوند.
3043**3213