۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۱۲
کد خبر: 83179092
T T
۰ نفر
11 هزار متر مربع از اراضی كشاورزی لواسان آزاد سازی شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی شهرستان شمیرانات اعلام كرد: بیش از 11 هزار متر مربع از اراضی كشاورزی بخش لواسانات آزاد سازی و به چرخه تولید محصولات كشاورزی بازگشت.

مسعود ایلكا عصر دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با اخذ دستور از محاكم قضایی استان تهران، تعداد 10 حكم تبصره 1 ماده 10 قانون حفظ كاربری اراضی كشاورزی در محل روستای سبوی بزرگ توسط مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان شمیرانات اجرا شد كه با اجرای آن بالغ بر 6 هزار مترمربع زمین كشاورزی به چرخه تولید بازگشت.
وی ادامه داد: همچنین در اجرای 2 حكم دیگر قضایی، دیواركشی و بناهای غیرمجاز ساخته شده در اراضی كشاورزی روستای تلو و شوركا قلع و قمع و 5 هزار و 100 مترمربع از این اراضی آزادسازی شد.
به گفته مدیرجهاد كشاورزی شهرستان شمیرانات، با اجرای 4 حكم قضایی در مجموع 11 هزار و 100 متر از اراضی كشاورزی بخش لواسانات به چرخه تولید محصولات كشاورزی بازگشت.
وی خاطرنشان كرد: این اقدامات قلع و قمع در اراضی مرغوب منطقه لواسانات كه جزء مناطق حساس استان تهران بوده و به دلیل بالابودن ارزش افزوده زمین، منطقه مورد هجوم سودجویان برای تغییركاربری های غیرمجاز اراضی كشاورزی قرار گرفته بود انجام شد.
به گفته ایلكا، حفاظت از اراضی كشاورزی شهرستان شمیرانات مورد توجه جدی جهاد كشاورزی شهرستان است و با متصرفان طبق قانون برخورد می شود.
تهرام/7243//1348
۰ نفر