۲ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۳۷
کد خبر: 83179456
T T
۰ نفر
رشد قیمت ها، برنامه تسهیلات دهی بانك مسكن را عقب انداخت

تهران- ایرنا- مدیرعامل بانك مسكن گفت: برنامه ریزی این بانك برای امسال تامین منابع مالی و تسهیلات برای خرید و ساخت 700 هزار واحد مسكونی در كشور بود اما به دلیل افزایش قیمت مسكن و خارج شدن بازار مسكن از رونق، تحقق این هدف عملی نیست.

«ابوالقاسم رحیمی اناركی» امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی ما این است تا پایان سال برای ساخت یا خرید حدود 600 هزار واحد مسكونی در كشور تسهیلات پرداخت كنیم.
رحیمی اناركی یادآوری كرد این بانك از آغاز امسال تاكنون برای بیش از 480 هزار واحد مسكونی در مجموع 20 هزارمیلیارد تومان تسهیلات پرداخت كرد كه 18 هزار میلیارد تومان آن برای خرید یا تولید مسكن و 2 هزار میلیارد تومان در سایر بخش ها بود.
وی درباره میزان تعهدات بانك مسكن در پروژه های مسكن مهر گفت: تعهد بانك مسكن برای تامین منابع مالی پروژه مسكن مهر 555 هزار و 384 میلیارد ریال است كه از این میزان، 450 هزار میلیارد ریال خط اعتباری از بانك مركزی دریافت شد كه حدود پنج هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
رحیمی اناركی بیان كرد: طبق برنامه قرار شد مابه التفاوت 450 هزارمیلیارد ریال تا 555 هزار میلیارد ریال از محل وصولی اقساط مسكن مهر تامین شود كه در سه سال اول استمهال داده شده بود اما اكنون این رقم وصول شده و در اختیار پروژه قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، چندی پیش قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسكن مهر اعلام كرد: از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسكن مهر، تاكنون یك میلیون و 740 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است اما امكان تحویل 245 هزار واحد ساخته شده به علت برخی مشكلات وجود ندارد.
«احمد اصغری مهرآبادی» یادآوری كرد: در زمان دولت یازدهم تاكنون بیش از یك میلیون و 105 هزار واحد مسكن مهر به پایان رسید و موفق شدیم سالیانه به طور متوسط 200 هزار واحد مسكن مهر به متقاضیان تحویل دهیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسكن مهر اضافه كرد: 45 هزار واحد مسكن مهر در دهه فجر امسال افتتاح می شود و پرونده مسكن مهرهایی كه معارض ندارند، تا پایان سال 98 بسته می شود.
اقتصام*1108*1961*
۰ نفر