۳ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۰۴
کد خبر: 83180736
T T
۰ نفر
تقویم اجرایی ورزش كشتی یزد تدوین شد

یزد - ایرنا - رئیس هیات كشتی یزد گفت: تقویم اجرایی برنامه های فرهنگی و ورزشی استان بر اساس مقررات فدراسیون و نیازهای منطقه و جامعه هدف تدوین شد.

محمدشیبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این پس مطابق تقویم تمام برنامه ها با همكاری هیات شهرستان ها و كمیته های استان اجرا می شود كه این كار موجب توسعه و ارتقای این رشته در میان گروه های مختلف جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های استان، جلب خیران و حامیان مالی، تقویت باشگاه های ورزشی، توجه به امور فرهنگی ، تامین زیر ساخت ها ، توجه به پیشكسوتان، برگزاری منظم و مستمر رقابت ها ،اعزام ها و استعدادیابی مدنظر است.
رئیس هیات كشتی یزد خاطر نشان كرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متعددی پیش بینی شد كه مهمترین آن، انجام جشنواره كشتی خردسالان است .
شیبانی تصریح كرد: توجه به خردسالان، شناسایی استعدادها و حركت در مسیر شكوفایی آنها نقش مهمی در توسعه این رشته جذاب و ورزش اول كشور در یزد دارد.
وی با اشاره به سابقه كشتی یزد در سطح ملی به ظرفیت های بخش مردان و بانوان اشاره كرد و از آموزش و پرورش، خانواده ها و رسانه های گروهی برای گسترش كشتی به عنوان ورزش اول كشور خواستار همكاری شد.
به گفته رئیس هیات كشتی یزد، برگزاری لیگ، جشنواره ها، اعزام و میزبابی رقابت های ملی و بین المللی هزینه بر است كه نیاز به مشاركت مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی است.
رئیس هیات كشتی یزد با اشاره اینكه در سال های اخیر با همكاری اداره كل ورزش و جوانان و جامعه هدف، كشتی یزد در میان 31 استان به جایگاه 26 رسید، ابراز امیدواری كرد با همكاری مردم و مسئولان ، خانواده ها و آموزش و پرورش ،استان به جایگاه حقیقی خود دست یابد.
شیبانی گفت: هم اكنون حدود 700 نفر مرد و زن در رشته كشتی فعالیت دارند و در صورت كار فرهنگی و اطلاع رسانی بدون شك شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.
وی از تغییر رئیس هیات كشتي یزد خبر داد و افزود: در حكمي، جواد حكیمیان دبیر هیات استان با حفظ سمت به عنوان سرپرست هیات شهرستان معرفي شد.
وی تصریح كرد: طبق آئین نامه هیات هاي ورزشي، رئیس هیات شهرستان با معرفي اداره ورزش و جوانان و با حكم رئیس هیات استان منصوب می شود.
استان یزد با یك میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 48 هیات و 65 هزار ورزشكار زیر پوشش بیمه دارد و هیات كشتی در تمام شهرستات ها به جز بهاباد فعالیت دارد.
7536/ 2047/