۳ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 83180830
T T
۰ نفر

همراهي كه همراهي نمي كند

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 83180830
همراهي كه همراهي نمي كند

ياسوج- ايرنا - ضعف آنتن دهي تلفن همراه و دسترسي نداشتن به اينترنت در روستاهاي حومه شرقي شهرستان كهگيلويه ، زندگي را براي مردم اين منطقه دشوار كرده است.

به گزارش ايرنا، آنتن دهي ضعيف و محروميت از پوشش مخابراتي از دغدغه ها و مشكلات عمده مردم حومه شرقي و غربي كهگيلويه است و آنان از نبود پوشش كافي ارتباطي گله مند هستند.
مشكل مخابرات و آنتن دهي ضعيف تلفن همراه در بيشتر روستاهاي شهرستان به ويژه روستاهاي حومه شرقي و غربي بسيار جدي و مشهود است و ضعف هاي اساسي در اين مورد وجود دارد.
كمبود امكانات مخابراتي در روستاها موجب بروز مشكلات براي روستائيان شده و سطح ارائه خدمات در اين زمينه مطلوب نيست و بايد كار اساسي براي ارتقاي ارتباطات مخابراتي در روستاها انجام شود.
آنتن دهي ضعيف تلفن همراه در برخي از روستاها موجب شده تا اهالي روستاها براي برقراري ارتباط به تپه ها و مناطق مرتفع بروند.
روستاهايي وجود دارد كه با بيش از 2 هزار نفر جمعيت سالهاي زيادي است كه نيازمند پوشش تلفن همراه و استفاده اهالي از اينترنت هستند ولي هنوز به اين مطالبه پاسخ داده نشده است.
يكي از اين روستاها روستاي نمونه گردشگري امام زاده پهلوان است كه هر ساله با توجه به جاذبه هاي زيباي گردشگري و وجود باغات و سنگ فرش روستا گردشگران زيادي را به خود جذب مي كند.
با وجود آب و هواي معتدل و وجود بارگاه امام زاده در روستاهاي نمونه گردشگري امام زاده عبدالله و باغ هاي انگور و مركبات اين منطقه همچنان از نظر امواج گيرنده هاي تلفن همراه در محروميت بسر مي برد.
يكي از اهالي روستا با ابراز نگراني از وضعيت آنتن دهي تلفن همراه، تنها چاره اهالي را قرار گرفتن بر روي تپه مشرف به روستا عنوان كرد.
اين جوان روستايي با اشاره به مشكلات آنتن دهي در اين روستا گفت: در دنياي امروز با توجه به انجام كارهاي روزانه، استفاده از تلفن همراه به عنوان يك راه سريع به يكي از مهم ترين نيازهاي روزمره مردم تبديل شده است ولي ضعف آنتن دهي تلفن همراه، اهالي اين روستاها را آزار مي دهد.
«خيبر خواسته» با گلايه از وضعيت آنتن دهي تلفن همراه ادامه مي دهد: در اين روستا بجاي اينكه تلفن، همراه و در اختيار صاحبش باشد، مردم روستا، همراه تلفن هايشان هستند و بايد به دنبال آنتن دهي تلفن همراه به اين طرف و آن طرف بروند.
وي با اشاره به نزديكي ايام عيد و ورود گردشگران به اين روستا ضعف آنتن دهي تلفن همراه را يك معضل ذكر كرد و گفت: مردم از مسئولان مي خواهند كه اين مشكل را برطرف كنند.
بخشدار مركزي شهرستان كهگيلويه آنتن دهي ضعيف تلفن همراه در برخي از روستاهاي اين بخش را تاييد كرد و گفت: بسياري از روستاهاي حومه شرقي و غربي شهرستان با مشكل ضعف آنتن دهي تلفن همراه مواجه هستند.
سيد شرمت الله حسيني پرور افزود: اهالي روستاها كه اكثر جمعيت اين شهرستان را تشكيل مي دهند انتظار برخورداري از اين امكانات رفاهي از جمله آنتن دهي تلفن همراه را دارند.
وي تعداد روستاهاي بخش مركزي كهگيلويه را 85 روستا ذكر كرد.
حسيني پرور جمعيت شهري بخش مركزي كهگيلويه را 65 و روستايي را 26 هزار نفر اعلام كرد.
رئيس اداره مخابرات كهگيلويه با اشاره به ضعف آنتن دهي در برخي از روستاهاي اين شهرستان گفت: نصب دكل مخابرات در روستاهاي بالاي 2 هزار و 500 نفر در اولويت مخابرات است.
ارسلان نيكدار جمال افزود: نصب دكل براي آنتن دهي مناسب در فاز اول براي روستاهاي پرجمعيت اجرا خواهد شد.
وي بدون اشاره به تعداد دكل هاي نصب شده گفت: فاز اول اين طرح در شهرها و روستاهاي پرجمعيت در حال اجرا است.
نيكدار جمال تصريح كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده براي روستاهايي كه فاصله كمتري با هم دارند يك دكل آنتن دهي نصب خواهد شد.
شهرستان 131 هزار نفري كهگيلويه با چهار شهر، چهار بخش و 10 دهستان داراي 345 روستاي بزرگ و كوچك است.
45 درصد از جمعيت اين شهرستان در روستاها ساكن هستند.
7531/6110