۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83180991
T T
۰ نفر

145 هكتار از اراضي ملي مهاباد رفع تصرف شد

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83180991
145 هكتار از اراضي ملي مهاباد رفع تصرف شد

مهاباد - ايرنا - رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد گفت: امسال 145 هكتار از اراضي ملي اين شهرستان در قالب 54 پرونده، رفع تصرف شده است.

مجيد پاتو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از ابتداي امسال همچنين 45 فقره پرونده تخريب و بهره برداري از مراتع و جنگل ها به مساحت 55 هكتار در دستگاه قضايي اين شهرستان تشكيل شده كه در اين ارتباط 900 ميليون ريال خسارت دريافت شده است.
وي ادامه داد: زمين هاي ديم كشاورزي بيشترين مورد اختلاف در عرصه هاي مرتعي مهاباد را تشكيل مي دهد.
پاتو با بيان اينكه امسال 19 فقره از پرونده ها مربوط به قطع درختان، اضافه كرد: امسال 300 اصله انواع درخت در مناطق مختلف قطع شده است كه درختان بيد بيشترين نوع را تشكيل مي دهد.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد گفت: امسال 70 فقره پرونده تعليف غيرمجاز اراضي ملي شامل 10 هزار و 39 راس واحد دامي در مهاباد تشكيل شده كه تمام اين پرونده ها مختومه و مبلغ 225 ميليون ريال نيز خسارت اخذ شده است.
پاتو افزود: امسال پنج هكتار از معادن و عرصه هاي اطراف اين مراكز معدني كه استخراج از آنها به پايان رسيده است نيز توسط اين اداره احيا و تبديل به فضاي سبز شده است.
وي با بيان اينكه محوطه معادني كه زمان استخراج از آنها به پايان رسيده، توسط منابع طبيعي بسترسازي مناسبي مي شوند اضافه كرد: با استفاده از بذر گياهان و كاشت درختچه هايي مانند گز و فستوكا اين محوطه ها تبديل به فضاي سبز شده است.
پاتو اضافه كرد: سامانه 1504 به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش هاي تخريب و خسارت به درخت، مراتع و جنگل ها بوده و آماده پاسخگويي به همشهريان مهابادي است.
به گزارش ايرنا، پارسال نيز نزديك به 80 هكتار از اراضي ملي مهاباد بازپس گيري و در اختيار مراجع مربوطه قرار گرفته است.
آذربايجان غربي 2 ميليون و 750 هزار هكتار عرصه ملي دارد كه 101 هزار هكتار آن را جنگل ها تشكيل مي دهد و نقطه آغاز رويشگاه جنگلي زاگرس محسوب مي شود.
9903/6185/7129