۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵
کد خبر: 83182228
T T
۰ نفر
ستاد نانو از برگزاركنندگان المپياد نانوي دانش آموزي حمايت مي كند

تهران- ايرنا- ستاد ويژه توسعه فناوري نانو در راستاي ترويج و آموزش گسترده علوم و فناوري نانو در سطح دانش‌آموزي از برگزاركنندگان دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي آمادگي المپياد نانو حمايت مي‌ كند.

به گزارش ايرنا از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، اين آموزش ‌ها پيش از برگزاري المپياد و براي آماده ‌سازي داوطلبان توسط نهادهاي ترويجي و مراكز آموزشي فعال در سطح كشور طي 10 سال گذشته با راهبري باشگاه دانش آموزي فناوري نانو انجام شده است.
المپياد دانش آموزي نانو همچون دوره گذشته در سه مرحله شامل مرحله اول ارديبهشت 1398 به ‌صورت همزمان در سراسر كشور و در قالب يك آزمون كتبي با سوالات تستي، مرحله دوم تير ماه 1398 در قالب يك آزمون كتبي تستي- تشريحي و مرحله سوم دهه اول شهريور ماه 1398 و به صورت يك اردوي علمي، آموزشي و رقابتي برگزار مي شود.
كارگاه ‌هاي آمادگي المپياد دانش‌ آموزي نانو، هر ساله با هدف آشنايي و آماده ‌سازي داوطلبان براي شركت در آزمون مرحله اول، به صورت رايگان و در سراسر كشور برگزار مي‌ شود و مورد حمايت ستاد ويژه توسعه فناوري نانو است.

* حمايت ستاد نانو از كارگاه‌هاي آمادگي المپياد
همچنين كارگاه‌هاي آمادگي المپياد دانش ‌آموزي نانو در صورت برگزاري در محل آزمايشگاه ‌هاي توانا علاوه بر دريافت حمايت ويژه اين كارگاه‌ ها مشمول حمايت از برگزاري كارگاه‌ هاي ترويجي در شبكه آزمايشگاه‌ هاي توانا نيز مي ‌شوند.
آيين‌نامه حمايت از برگزاري كارگاه‌هاي آمادگي المپياد و آيين ‌نامه حمايت از برگزاري كارگاه ‌هاي ترويجي در شبكه آزمايشگاه ‌هاي توانا از سايت باشگاه نانو قابل دريافت است.

* بازديدها، سمينارها و نشست‏هاي ترويجي دانش‌آموزي نانو
سمينار آشنايي با فناوري نانو و تازه‌هاي آن در پژوهش‌سراي دانش ‌آموزي مفيدي بافق با شركت 250 نفر از دانش‌آموزان و همچنين در پژوهش‌سراي ناحيه 2 بندرعباس با حضور 260 نفر از دانش‌آموزان برگزار شد.

* بازديدهاي آزمايشگاه نانوي برازجان آغاز شد
مرتضي پورعسگر كارشناس آزمايشگاه نانوي برازجان گفت: با هماهنگي صورت گرفته با معاونان آموزش ابتدايي و آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان برازجان، مقرر شد كه ۱۰ هزار دانش آموز اين شهرستان، امسال از آزمايشگاه نانو بازديد كنند.

* نشست اولياي برگزيدگان المپياد نانو و مسئولان پژوهش‌سراي برازجان
كارشناس پژوهش‌سراي برازجان گفت: اين شهر در مرحله اول از نهمين المپياد نانو 40 نفر قبولي داشت كه بالاترين آمار قبولي در بين پژوهش سراهاي كشور بوده است، جلسه با اولياي اين دانش‌آموزان پيرامون معرفي فعاليت‌هاي پژوهشي در آزمايشگاه توانا و دعوت از فرزندان آنها براي حضور در طرح‌هاي پژوهش‌محور برگزار شد.
المپياد دانش‌آموزي علوم و فناوري نانو رويدادي است كه ابتكار برگزاري آن با اين عنوان متعلق به ايران است و اين رويداد تركيب مناسبي از رقابت همزمان در حيطه تئوري و عملي بوده كه همه مباحث اصلي مطرح در علوم و فناوري نانو را دربرمي­ گيرد.
از اهداف برگزاري المپياد نانو مي‌توان به مواردي نظير شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر دانش‌آموزي، پايدارسازي جريان تربيت نيروي انساني متخصص در زمينه فناوري نانو و پيشتازي جمهوري اسلامي ايران در آموزش فناوري نانو اشاره كرد. تاكنون 9 دوره المپياد دانش‌آموزي علوم و فناوري نانو برگزار شده است و دهمين دوره آن در سال 1398 برگزار خواهد شد.
المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو به تاييد بنياد ملي نخبگان رسيده است و برگزيدگان اين المپياد كه امتيازات لازم را براي كسب مدال طلا، نقره و برنز دريافت كنند، علاوه بر دريافت جوايز نقدي، ستاد نانو نيز به آنها جوايزي را اهدا خواهد كرد، راه يافتگان به مرحله­ سوم المپياد پس از پايان دوران تحصيلات دبيرستان و راهيابي به دانشگاه مي توانند به عضويت «كانون برگزيدگان باشگاه نانو» درآيند.
علمي 9014**1834
۰ نفر