۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 83187943
T T
۰ نفر

جامعه تاسیسات گردشگری خلخال و كوثر تشكیل شد

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 83187943
جامعه تاسیسات گردشگری خلخال و كوثر تشكیل شد

اردبیل - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال از تشكیل جامعه تاسیسات گردشگری ، مراكز اقامتی و هتلداران شهرستان های خلخال و كوثر خبر داد.

به گزارش ایرنا ، محمد رضا شایقی روز سه شنبه در جلسه تشكیل این تشكل غیردولتی افزود: جامعه تاسیسات گردشگری ، مراكز اقامتی و هتل داران خلخال و كوثر نخستین تشكل غیردولتی پس از اردبیل در این زمینه است كه با هدف صدور پروانه های فعالیت هتل ها ، مراكز گردشگری و اقامتی و حذف هزینه های مربوط به سفر به مركز استان راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت: از این پس فعالیت های مربوط به صدور پروانه فعالیت و نحوه كار تاسیسات زیر مجموعه گردشگری زیر نظر این جامعه اداره شده و اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نظارت بر نحوه عملكرد این تشكل غیردولتی را عهده دار خواهد بود.
شایقی افزود: صدور پروانه سالانه فعالیت هتل های منطقه نیز منوط به شركت مدیران و كاركنان هتل های فعال در دوره های آموزشی هتلداری اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان می باشد.
شایقی گفت: هم اكنون مجموع اتاق های 10 هتل و هتل آپارتمان فعال و دارای پروانه فعالیت در شهرستان های خلخال و كوثر 100 اتاق و سوئیت با ظرفیت 500 تخت بوده كه در كنار این مجموعه 80 خانه مسافری مجاز و ساماندهی شده با ظرفیت 320 تخت در اسكان مسافران و گردشگران منطقه جنوب استان اردبیل فعالیت دارند.
او با بیان اینكه هم اكنون چند پروژه هتل سازی و مجموعه های گردشگری و مراكز اقامتی در خلخال در حال اجرا می باشد، اظهار كرد: با بهره برداری از مجموعه مركز اقامتی قصرهای چوبی ، مركز اقامتی و هتل ازناو ، هتل رغائب و هتل های هشجین و كلور در مراكز بخش های شاهرود و خورش رستم ظرفیت اتاق ها و تخت های پذیرش گردشگران به 2 برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت.
در این جلسه اعضای هیات موسس جامعه تاسیسات گردشگری ، مراكز اقامتی و هتلداران منطقه جنوب استان انتخاب شدند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
وجود 12 كیلومتر مرز مشترك با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله كلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری كزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه كیلوان ، كاروانسرای چنارلق ، كاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یكی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و كشور تبدیل كرده است.
7119/6018