۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
کد خبر: 83188699
T T
۰ نفر
13 طرح منابع طبیعی همدان دهه فجر بهره برداری می شود

همدان- ایرنا- مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب 13 طرح با سرمایه گذاری بیش از 14 میلیارد و 825 میلیون ریال بهره برداری می شود.

اسفندیار خزائی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: هشت طرح كنترل سیل و روسوب و عملیات سنگی، ملاتی و گابیونی در بخش آبخیزداری از طرح های آماده بهره برداری است.
وی اضافه كرد: این طرح های اثرگذار در حفظ منابع پایه آب و خاك از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دهه مبارك فجر بهره برداری می شود.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: سه طرح بهبود و اصلاح مراتع به مساحت 270 هكتار در شهرستان های اسدآباد، تویسركان و نهاوند و 2 طرح جنگلكاری در حوزه سد كلان و نعمت آباد شهرستان های ملایر و اسدآباد به مساحت 40 هكتار آماده بهره برداری است.
خزائی كمك به تامین معیشت پایدار و ممانعت از مهاجرت روستاییان، مقابله با كانون های بحرانی گرد و غبار، كاهش بیابانزایی و مدیریت سیلاب، كنترل فرسایش، رسوب و مقابله با چالش های بحران آب و تقویت سفره های آبهای زیر زمینی را از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری برشمرد.
وی گفت: همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی از مناطق كم بارش است كه برای جبران كم آبی و حفظ آب و خاك، مدیریت حوضه های آبخیز در دستور كار قرار دارد.
خزائی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری یاد شده بیش از 450 هزار متر مكعب رواناب را كنترل كرده و بیش از 121 هزار متر مكعب استحصال آب صورت گرفته است.
وسعت اراضی ملی استان همدان بیش از 905 هزار هكتار اعلام می شود كه نزدیك به نیمی از مساحت این استان را شامل می شود.
7526/2090