۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۴۵
کد خبر: 83189069
T T
۰ نفر
مثلث توسعه اقتصادی روستایی از خراسان رضوی آغاز شده است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: ثروت های بسیار در روستاها وجود دارد كه هنوز شناسایی نشده است و در این راستا مثلث توسعه اقتصادی روستایی از این استان آغاز شده است.

علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان تایباد افزود: مرزداران نقش مهمی در امنیت استان و كشور دارند كه باید به توسعه این مناطق توجه ویژه ای داشت.
وی اظهار داشت: در خراسان رضوی سالانه سه هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود كه این رقم می توانست اقتصاد این استان را دگرگون كند بنابراین باید یارانه ها به سوی توسعه و آبادانی استان گرایش یابد.
وی گفت: نگاه سیاسی در حوزه اقتصادی آفت محسوب می شود و این امر سبب می شود سرمایه گذار رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشد.
رزم حسینی افزود: باید خیران توسعه در مناطق مختلف استان توسط مردم شكل بگیرد تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را نهادینه كنیم.
وی اظهار داشت: در این استان 12 منطقه اقتصادی مشخص شده كه باید از ثروت های روستاها در این مناطق استفاده شود و برای سرمایه گذاران در هر منطقه فرش قرمز پهن شود و دستگاه قضایی نیز باید از سرمایه گذاران با تمام وجود حمایت كند.
وی گفت: منطقه ویژه دوغارون در شهرستان تایباد یك فرصت است كه باید در راستای تقویت اقتصاد مردم این منطقه قدم های مثبتی برداشته شود و ما نیز در این راستا تمام مشكلات پیش روی سرمایه گذاران را حل می كنیم.
شهرستان مرزی تایباد در 229 كیلومتری مشهد قرار دارد.
8005/7496 / 6053