۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۱۰
کد خبر: 83189086
T T
۰ نفر
ارتقاي علمي مربيان از جمله اولويت هاي فدراسيون فوتبال است

يزد - ايرنا - مدرس فدراسيون فوتبال ايران گفت: ارتقاي ميزان اطلاعات علمي مربيان اين رشته براي توسعه ورزش كشور از جمله برنامه هايي است كه توسط فدراسيون و با همكاري هيات فوتبال استان ها انجام مي شود.

محمدرضا خطيب شامگاه سه شنبه در حاشيه برگزاري دوره آموزشي مربيان فوتبال يزد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مربيان فوتبال براي موفقيت در آموزش و انجام امور اطلاعات آنها بايد به روز باشد.
وي ادامه داد: با پيگيري هيات هاي فوتبال و همراهي فدراسيون نسبت به برگزاري دوره هاي علمي و دانش افزايي در كشور فعاليت هاي خوبي صورت گرفت .
مربي سابق تيم هاي ملي فوتبال نونهالان، نوجوانان و جوانان ايران تصريح كرد: برگزاري دوره هاي دانش افزايي در كنار برنامه هاي توجيهي و كارگاه هاي آموزشي براي مربيان ضروري است.
خطيب يادآور شد: ظرفيت هاي خوبي در كشور براي برگزاري دوره ها به خصوص مربيان علاقه مند و مستعد وجود دارد بايد از همه آنها در راستاي توسعه اين ورزش استفاده كرد.
وي تصريح كرد: اكثر كشورها در دنيا با برنامه ريزي و توجه به آموزش و تربيت مربيان مجرب، پله هاي موفقيت را در فوتبال سپري كردند و ما هم بايد بيش از گذشته از اين شيوه استفاده كنيم.
بازرس فدراسيون فوتبال همچنين به مربيان مستعد فوتبال يزد اشاره كرد كه برگزاري دوره هاي دانش افزايي در موفقيت آنها و خدمت به فوتبال استان بسيار موثر است.
دوره آموزش مربيگري درجه سي (c) فوتبال مردان ايران از روز پنجشنبه چهارم بهمن ماه 1397 با حضور 19 نفر در ورزشگاه شهيد نصيري يزد آغاز شده است.
اين دوره زير نظر فدراسيون به مدت 50 ساعت به صورت تئوري و عملي برگزار مي شود و تدريس آن را، مهدي لباف زاده بر عهده داشت و بعد از برگزاري آزمون تئوري و عملي به شركت كنندگان گواهينامه اعطا مي شود.
هم اكنون 600 مربي در استان فعاليت دارند كه از اين تعداد حدود 200 نفر با مدرك مربيگري درجه سي در تيم هاي مختلف فعاليت مي كنند.
استان يزد با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت 48 هيات ورزشي و 65 هزار ورزشكار بيمه شده و همچنين 30 تيم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي در ليگ كشور دارد.
7536/ 2047/