۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 83189917
T T
۰ نفر
3 ميليون و 442 هزار نفر ساعت در زنجان مهارت آموزي ارائه شد

زنجان - ايرنا - مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان زنجان گفت: طبق برنامه ريزي و بر اساس وظايف سازماني تعيين شده، از ابتداي امسال تا كنون3 ميليون و 442 هزار نفر ساعت مهارت هاي فني و حرفه اي در مراكز دولتي استان ارايه شده است.

محمدرضا انصاري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه تاكنون 98 درصد تعهدات سالانه اين اداره كل عملياتي شده است، افزود: كل تعهد ما در سالجاري 3 ميليون و 527 هزار نفرساعت تعيين شده است.
وي تاكيد كرد: در همين مدت بيش از يك ميليون و 34 هزار نفر ساعت در كارگاه هاي روستايي و عشايري، مراكز جوار دانشگاه، كارگاه سيار شهري و بهزيستي، همچنين بيش از يك ميليون و 588 هزار نفر ساعت در مراكز شهري آموزش ديده اند.
انصاري با اشاره به لزوم يادگيري نسل جديد و مهارت محور شدن آموزش ها، گفت: براي يادگيري و ارتقاي مهارت هاي شغلي اين نسل نيازمند برنامه ريزي و هدفگذاري دقيق هستيم.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان زنجان خاطرنشان كرد: بيش از 905 هزار نفر ساعت هم در صنايع، زندان ها، سكونت گاه هاي غير رسمي، پادگان ها و اصناف آموزش ديده اند.
انصاري با بيان اينكه آموزش هاي اين سازمان بايد بازار محور باشد تا به نيازهاي جامعه پاسخ دهد، اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود توان آموزشي را افزايش داده و باعث پيشرفت خواهد شد.
به گزارش ايرنا، اين استان با داشتن بيش از 152 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي سالانه بصورت ميانگين يك ميليون و 700 هزار نفر ساعت معادل 6 تا هفت هزار نفر را تحت آموزش هاي مهارتي خود قرار مي دهد.
دوره‌هاي مهارتي استان در 14مركز آموزش فني و حرفه‌اي ثابت و بيش از 145 آموزشگاه فني و حرفه‌اي آزاد به متقاضيان خدمات ارائه مي دهد.
با هماهنگي سازمان فني و حرفه اي و دانشگاه هاي زنجان و آزاد اسلامي اين استان، كارآموزي در مراكز دولتي فني و حرفه اي براي دانشجويان اجباري گرديده است.
3216/8068