۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۰۳
کد خبر: 83190688
T T
۰ نفر

ائتلاف سعودي 248 مرتبه آتش بس الحديده را نقض كرد

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۰۳
کد خبر: 83190688
ائتلاف سعودي 248 مرتبه آتش بس الحديده را نقض كرد

تهران – ايرنا – 'يحيي سريع' سخنگوي نيروهاي مسلح يمن روز چهارشنبه اعلام كرد كه ائتلاف سعودي طي 72 ساعت گذشته 248 مرتبه آتش بس الحديده را نقض كرد.

به گزارش شبكه خبري المسيره يمن، سريع افزود: نقض آتش بس ازسوي ائتلاف سعودي و نيروهاي وابسته به اين ائتلاف نابودي توافق سوئد و تلاش هاي سازمان ملل براي توقف تجاوز و برقراري صلح در يمن را تضمين مي كند.
وي با بيان اينكه ائتلاف سعودي مسئول نقض و افزايش خطرناك حملات به يمن است، گفت: نيروهاي ما همچنان با خويشتنداري به آتش بس پايبند و به تصميمات سازمان ملل متحد احترام مي گذارند.
سخنگوي نيروهاي مسلح يمن اضافه كرد: جنگنده - بمب افكن هاي عربستان در 15 نوبت الحديده را بمباران كردند.
وي ادامه داد، نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي نيز با موشك و خمپاره مناطق مختلف الحديده را هدف قرار دادند.
طرف هاي يمني اخيرا در مذاكرات صلح يمن كه با نظارت سازمان ملل در پايتخت سوئد برگزار شد، درباره آتش بس به توافق رسيدند.
در پي مذاكرات طرف هاي يمني و اعلام 'مارتين گريفيتس' نماينده ويژه سازمان ملل، آتش بس در يمن از بامداد سه شنبه (27 آذر) آغاز شد. اما با اين حال مقام هاي يمني تاكنون از نقض مكرر آتش بس از سوي نيروهاي متجاوز و مزدوران سعودي خبر داده اند.
عربستان و امارات از ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند كشور عربي و با كمك و چراغ سبز آمريكا، حملات گسترده اي را عليه يمن فقيرترين كشور عربي آغاز كردند تا به بهانه بازگرداندن رئيس جمهوري مستعفي اين كشور به قدرت، به اهداف و زيادخواهي هاي سياسي خود جامه عمل بپوشانند.
اين جنگ تاكنون بيش از 16 هزار كشته بر جاي گذاشته و ميليون‌ها يمني را با بحران شديد گرسنگي و قحطي روبرو كرده است، به گونه اي كه سازمان ملل متحد در گزارشي، قحطي در اين كشور را 'بزرگ‌ ترين فاجعه انساني' ناميد.
شمار زيادي از اين كشته ها را زنان و كودكان تشكيل مي دهند.
شبك**9365**1392
۰ نفر