علي عليمرداني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: پروژه راهسازي بجنورد- اسفراين به طول 60 كيلومتر از سال 90 آغاز شده و اكنون 40 درصد پيشرفت دارد.
وي افزود: اين پروژه در 2 قطعه در حال اجرا است كه از سمت اسفراين و بجنورد در قالب 2 قرارداد در حال پيگيري است.
وي اظهار داشت: قطعه اول از سمت بجنورد تا بش قارداش به طول 6 كيلومتر اجرا شده است البته مشكل بزرگ، تملك زمين هاي كشاورزي است كه اين امر بسيار هزينه بر است.
عليمرداني گفت: براي اجراي اين طرح هفت هكتار بايد تملك شود كه اعتبار آن 70 ميليارد ريال برآورد شده است.
سرپرست معاونت مهندسي و ساخت اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي خاطرنشان كرد: اجراي اين پروژه از سمت اسفراين، به طول 5.7 كيلومتردر حال اجرا است.
* محور بجنورد-سنخواست
عليمرداني درباره اجراي پروژه هاي راهسازي در محورهاي اصلي استان گفت: يكي از پروژه هاي مهم، پروژه راهسازي محور بجنورد- سنخواست است كه از سال 86 آغاز شده و اكنون 34 درصد پيشرفت دارد.
وي افزود: محور بجنورد - سنخواست به طول 90 كيلومتر در چهار قطعه در حال اجرا است كه از اين طول، 15 كيلومتر زير بار ترافيك است، 10 كيلومتر آماده آسفالت و 10 كيلومتر هم در مرحله عمليات خاكبرداري است.
عليمرداني خاطرنشان كرد: براي اجراي اين پروژه امسال 37 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار مصوب شده است كه تاكنون 27 ميليارد و 300 ميليون ريال تخصيص يافته است البته به دنبال هستيم ميزان اعتبار افزايش يابد تا بتوانيم به اجراي كارها سرعت دهيم.
سرپرست معاونت مهندسي و ساخت اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي خاطرنشان كرد: تكميل اين محور 2 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
طول راه هاي خراسان شمالي بدون احتساب راه هاي روستايي، يكهزار و 343 كيلومتر است كه 1,54 درصد از راه هاي كشور را به خود اختصاص داده است.
اكنون 166 كيلومتر بزرگراه، 432 كيلومتر راه اصلي و 745 كيلومتر راه فرعي در اين استان وجود دارد.
طول راه هاي روستايي استان هم چهار هزار و 654 كيلومتر است كه 3,6 درصد از راه هاي روستايي كشور را دارد و در رتبه 13 كشورهاي استان قرار گرفته است.
طول راه هاي شرياني استان 637 كيلومتر است كه 1,8 از راه هاي شرياني كشور را به خود اختصاص داده است.
7185/ 6042
بجنورد- ايرنا- سرپرست معاونت مهندسي و ساخت اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي گفت: تكميل باند دوم محور بجنورد-اسفراين 2 هزار و 350 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.