۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 83191501
T T
۰ نفر
بصیرت افزایی جوانان، ضرورت جشن های چهل سالگی انقلاب

یزد - ایرنا - بصیرت افزایی مردم به خصوص جوانان در قبال نظام، مردمی برگزار شدن برنامه ها، ارائه خدمات و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی باید رویكرد دست اندركاران جشن های چهل سالگی انقلاب باشد .

به گزارش ایرنا، برپایی نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب و مقایسه آن با قبل از استقرار نظام در سال 1357، برگزاری جلسه های پرسش و پاسخ در مدارس، دانشگاه ها و مساجد و پاسخگویی به شبهات باید محور برنامه ها باشد.
میزگرد« بررسی برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان یزد» با حضور جمعی از مسئولان و كارشناسان در خبرگزاری جمهوری اسلامی( مركز یزد) برگزار شد.
شركت كنندكان با اشاره به دشمنی های دنیای استكباری علیه انقلاب، بر شفاف سازی خدمات به مردم و فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی در راستای تنویر افكار عمومی تاكید كردند.

**بصیرت افزایی محور برنامه ها
جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: هدف اصلی برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بر بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم و جوانان در خصوص دستاوردهای 40 ساله نظام است.
وی ادامه داد: اكثر فعالیت ها در مدارس، مراكز آموزش عالی و مساجد با حضور كارشناسان مطلع، برای تبیین ثمره نظام و خدمات ارائه شده به مردم است كه با همكاری دستگاه های مختلف انجام می شود.
جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد از پیش بینی هشت هزار برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی از 12 لغایت 22 بهمن ماه در 10 شهرستان استان خبر داد.
به گفته زارع 2 هزار ستاد فرعی و 10 ستاد اصلی در 30 كارگروه برای هماهنگی با مردم در برگزاری هرچه بهتر جشن های انقلاب در استان تشكیل شد و فعالیت دارد.
وی افزود: نهضت تبیین ثمره 40 ساله انقلاب اسلامی با تهیه و تولید محتواهای فرهنگی و هنری محور تمام برنامه های امسال ستاد دهه فجر و تشكل های مردمی است.

**حلقه های صالحین و بصیرت افزایی جوانان
معاون فرهنگی هنری سپاه الغدیر یزد گفت: محور فعالیت های بسیج و سپاه در برگزاری جشن های سالگرد انقلاب، بهره گیری از حلقه های صالحین و تبیین ثمره 40 ساله نظام به نسل جوان است.
سرگرد علی اكبر نیكنام افزود: به رغم دشمنی های استكبار در سال های بعد از پیروزی انقلاب كارهای بسیار خوبی در تمام زمینه ها انجام شد كه به نحو مناسب اطلاع رسانی نشده است.
وی ادامه داد: برای اینكه نقشه دشمنان علیه نظام با شبهاتی كه ایجادمی شود خنثی گردد باید بیش از گذشته نسبت به بیان عملكرد نظام به مردم و جوانان اقدام كرد.
معاون فرهنگی هنری سپاه الغدیر یزد تصریح كرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، یادواره شهدا، سخنرانی در مدارس و پایگاه های مقاومت، افتتاح طرح های محرومیت زدایی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و صبحگاه مشترك برگزار می شود.
نیكنام همچنین دیدار با خانواده شهیدان، غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا، تجلیل از پیشكسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس و همچنین حضور گسترده بسیجیان در راهپیمایی 22بهمن برگزار می شود.

**برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب
رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره كل آموزش و پرورش یزد گفت: برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب در هزار و 400 واحد آموزشی با همكاری و پیگیری دانش آموزان، محور جشن های چهل سالگی انقلاب است.
محمدحسین انتظاری افزود: اعزام 500 سخنران به مدارس و تبیین دستاوردهای نظام، جلسه های پرسش و پاسخ، یادواره شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و حضور دانش آموزان در راهپیمای 22 بهمن نیز از دیگر برنامه هاست.
وی تصریح كرد: اجرای سرود همگانی، جشنواره قصه گویی، تجدید بیعت با اهداف و آرمان های شهیدان و برگزاری جشن های دانش آموزی نیز در مدارس پیش بینی شد.
ایرنا، تنها خبرگزاری رسمی ایران است كه به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی در 19 مرداد 1313 خورشیدی با عنوان « آژانس پارس» و باهدف تولید و بازتاب اخبار و رویدادهای مهم ایران، منطقه و جهان شكل گرفت.
این رسانه ملی در هشتم دی 1360 با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد و هم‌اكنون 85 سال از فعالیت آن می‌گذرد و قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران است.
ایرنا دارای شبكه‌ای گسترده از دفاتر و خبرنگاران در داخل و خارج از كشور است به‌گونه‌ای كه علاوه بر 54 دفتر در مراكز استان‌ها و شهرهای مهم، شبكه گسترده از خبرنگاران محلی در نقاط مختلف دارد.
ایرنا همچنین در حال حاضر با بهره‌گیری از 22 دفتر خارجی، تحولات و رویدادهای جهان را از نزدیك پوشش می‌دهد و علاوه بر آن، اخبار تحولات ایران را علاوه بر فارسی به 8 زبان زنده و مهم دنیا در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
ایرنا همچنین صاحب‌امتیازی روزنامه‌های ایران، ایران ورزشی، روزنامه عربی زبان الوفاق، انگلیسی‌زبان ایران دیلی و روزنامه ویژه نابینایان - «ایران سپید»- را در اختیار دارد و دانشكده خبر به‌عنوان یكی از مهمترین مراكز تربیت خبرنگاران و متصدیان حوزه اطلاع‌رسانی كشور نیز وابسته به آن است.
7536/ 2047/