۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۴۰
کد خبر: 83191754
T T
۰ نفر
حجم سرمايه گذاري در تربت حيدريه به 6500 ميليارد تومان رسيد

تربت حيدريه- ايرنا- نماينده مردم تربت حيدريه، زاوه و مه ولات در مجلس شوراي اسلامي گفت: با وجود جنگ اقتصادي و تحريم ها، دولت و مجلس براي تامين رفاه شهروندان اين منطقه تاكنون 6 هزار و 500 ميليارد تومان در بخش هاي مختلف سرمايه گذاري كرده است.

به گزارش ايرنا، سعيد باستاني روز پنجشنبه در نشست شوراي اداري تربت حيدريه افزود: با وجود تمام مشكلات، دولت و مجلس در ارايه خدمت بي منت به مردم از هيچ تلاش و كوششي دريغ نكرده است و تداوم اين خدمت رساني نيز با توجه به شرايط فعلي بيش از هر زمان ديگر بر مسئولان واجب است.
وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي نيروگاه برق راشد و تصفيه خانه تربت حيدريه با سرمايه گذاري بيش از 2 هزار و 300 ميليارد تومان اظهار داشت: با بهره برداري از اين نيروگاه سيكل تركيبي، فولاد تربت حيدريه به عنوان نخستين مشتري، 380 مگاوات برق اين نيروگاه را خريداري مي كند.
باستاني گفت: همچنين فولاد تربت حيدريه متقاضي بيش از 200 ليتر در ثانيه آب تصفيه خانه تربت حيدريه است و همچنين بعد از تكميل و رسيدن ظرفيت اين تصفيه خانه به 400 ليتر در ثانيه، از پساب آن نيز همين نيروگاه و يك گروه فولادي ديگر كه به زودي كار خود را آغاز مي كنند، بهره مند خواهند شد.
مدير نيروگاه سيكل تركيبي راشد تربت حيدريه نيز گفت: اين نيروگاه با 310 ميليون يورو اعتبار در زميني به مساحت 50 هكتار در 12 كيلومتري شمال شرق شهرستان تربت حيدريه در متطقه اسفيوخ ساخته مي شود.
ناصر اقدسي افزود: اين نيروگاه از 2 واحد گازي از نوع map2b هركدام به ظرفيت 183 مگاوات و يك واحد بخار به ظرفيت 180 مگاوات برخوردار است كه قرار است طي 36 ماه احداث شود.
عمليات اجرايي نيروگاه برق راشد و تصفيه خانه تربت حيدريه امروز با حضور وزير نيرو آغاز شد.
شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
7079/6121 / 6053