به گزارش ایرنا، حجت اله غلامی روز پنجشنبه در نشست بررسی راه های شهرستان آران و بیدگل با حضور وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: وسعت استان اصفهان 107 هزار كیلومتر مربع می باشد كه انواع شبكه های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی كشور را در خود جای داده است.
وی به رتبه سوم این استان در زمینه جا به جایی مسافر در كشور افزود: عبور كریدور شمال به جنوب كشور از اصفهان صورت می گیرد كه این مهم نیازمند نگاهی ویژه به راه های این استان می باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان عنوان كرد: اعتبارهای تخصیص یافته به این استان رقم بسیار پایینی دارد و بر این اساس در صدد هستیم تا بخش خصوصی را وارد كرده و طرح های عمرانی و تولیدی را به سرانجام برسانیم.
وی اضافه كرد: وجود صنایع مادر و جاذبه های گرشگری بی مانند نشان دهنده لزوم توجه به راه ها می باشد كه البته دولت در این راستا گام های خوبی برداشته و دهه مبارك فجر امسال یك هزار و 562 طرح با اعتبار 25 هزار میلیارد ریال در این استان به بهره برداری می رسد.
غلامی تاكید كرد: 40 طرح شاخص در این بین وجود دارد كه با وجود شرایط سخت تحریم های ظالمانه بسیار ارزنده بوده و با توجه به كم آبی و خشكسالی در استان اصفهان، توسعه گردشگری و صنایع كم آب بر در اولویت قرار دارد.
فرماندار آران و بیدگل نیز در این نشست با اشاره به وجود 285 كیلومتر راه در این شهرستان گفت: مهمترین طرح در حال ساخت منطقه محور مواصلاتی كاشان- آران و بیدگل- گرمسار می باشد كه طور كل مسیر نزدیك به 120 كیلومتر می باشد.
اسماعیل بایبوردی افزود: این محور كه از میدان امام علی (ع) كاشان آغاز می شود، هم اكنون 25 كیلومتر آن به صورت كامل آسفالت و اجرا شده است.
وی بیان كرد: بخش دوم این جاده به طول 25 كیلومتر زیرسازی شده و بخش های دیگر این محور به طول 75 كیلومتر در استان های اصفهان، قم و تهران قرار گرفته و نیازمند تخصیص اعتبار می باشد.
فرماندار آران و بیدگل مزیت ساخت این محور را رهایی شهرستان های آران و بیدگل و ورامین از بن بست مسیر ارتباطی جاده ای و اتصال استان های اصفهان، تهران و سمنان به یكدیگر برشمرد.
وی كاهش 70 كیلومتری طول مسیر كاشان- قم- ورامین، تامین امنیت نواحی مركزی ایران و انتقال بخشی از تردد محورهای جنوبی به محورهای پایتخت و شمال كشور را از دیگر مزیت های ساخت این جاده مواصلاتی عنوان كرد.
بایبوردی همچنین به طرح كنارگذر آران و بیدگل- كاشان به طول 46 كیلومتر اشاره كرد و افزود: 29 كیلومتر این محور تا كنون آسفالت شده و به مرحله بهره برداری رسیده و 17 كیلومتر باقی مانده نیز نزدیك به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی محور 46 كیلومتری كاشان- ابوزید آباد را نیز یادآور شد و عنوان كرد: 26 كیلومتر از این جاده دوبانده شده و درخواست مردم این منطقه اختصاص اعتبار برای تكمیل طرح است.
فرماندار آران و بیدگل در ادامه نیز حاشیه نشینی سه هزار نفری در منطقه 288 هكتاری یحیی آباد آران و بیدگل را مورد اشاره قرار داد و با تایید فقدان بهره مندی از خدمات شهری، آن را نیازمند تعیین و اجرای قوانین مربوط به بازآفرینی شهری در جهت برطرف شدن مشكلات مردم منطقه دانست.
وی تصریح كرد: امید می رود كه وزارت راه و شهرسازی، منطقه یحیی آباد در شهر آران و بیدگل را كه به عنوان لكه منفصله شهری دیده، با اعمال قوانین مربوط به بازآفرینی شهری كمك كند.
طرح جاده 100 كیلومتری آران و بیدگل به گرمسار سال 93 آغاز شد و تا كنون در 24 كیلومتر این جاده بسترسازی و اجرای خاكریزی و ابنیه فنی انجام شده كه از میدان فولاد آران و بیدگل آغاز و به سه راهی چرمشهر متصل می شود.
تنها راه اتصال كنونی شهرستان های آران و بیدگل و گرمسار از مسیر اتوبان كاشان- قم- گرمسار به طول 300 كیلومتر می باشد.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 كیلومتری كاشان و 215 كیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
نزدیك به 384 كیلومتر راه اصلی و بزرگراهی و 120 كیلومتر راه روستایی در استان اصفهان در حال ساخت است.
7472/8123
كاشان - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: 11 هزار و 500 كیلومتر وسعت راه های اصفهان می باشد كه این استان را در رتبه نخست از راه در كشور قرار داده است.