۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۲۶
کد خبر: 83192018
T T
۰ نفر
نخستین تصفیه خانه فاضلاب خصوصی شرق در «گلبهار» افتتاح شد

مشهد - ایرنا - نخستین تصفیه خانه فاضلاب احداث شده توسط بخش خصوصی در شرق كشور روز جمعه همزمان با نخستین روز دهه فجر با حضور وزیر نیرو در شهر «گلبهار» مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی در این مراسم گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت 30 هزار متر مكعب در شبانه روز به روش BOT (خرید تضمینی پساب) با هزینه یك هزار و 500 میلیارد ریال احداث شده است.
سید ابراهیم علوی افزود: تصفیه خانه گلبهار یكی از پروژه های مهم وزارت نیرو و نخستین تصفیه خانه فاضلاب با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شرق كشور به شمار می رود.
وی از این پروژه به عنوان یك اقدام عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی یاد كرد كه در نیمه اول سال 1395 آغاز شده و در موعد مقرر پایان یافته است.
علوی با اشاره به لزوم احداث این تصفیه خانه اظهار داشت: در سال های گذشته نسبت به اجرای حدود 320 كیلومتر شبكه جمع آوری و احداث تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت یك هزار متر مكعب در گلبهار اقدام شده بود كه با توجه به پیش بینی استقرار 200 هزار نفر جمعیت تا سال 1400 در گلبهار ظرفیت تصفیه خانه قبلی پاسخگو نبود.
وزیر نیرو دیروز طی سفر 2 روزه به استان خراسان رضوی چندین طرح در حوزه آب و فاضلاب شهرستانهای خواف، گناباد، تربت حیدریه و بجستان را افتتاح كرد و دیشب نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیران صنعت آب و فاضلاب خراسان رضوی در مشهد حضور یافت.
شهر گلبهار در 35 كیلومتری مشهد واقع است.
3027/ 6053