۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 83192577
T T
۰ نفر

طرح بسیج همگانی در حوزه سلامت اجرا می شود

۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 83192577
طرح بسیج همگانی در حوزه سلامت اجرا می شود

كاشان- ایرنا - سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بر تلاش برای خدمت رسانی به مردم و به ویژه محرومین تاكید كرد و گفت: طرحی در این زمینه با عنوان«بسیج همگانی» را در دست اقدام داریم.

به گزارش ایرنا، سعید نمكی عصر روز جمعه در حاشیه بهره برداری از طرح های بهداشتی و درمانی در شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بسیج همگانی برای كاهش بیماری های غیر واگیر اولویت دار مانند دیابت، قلبی و عروقی و انواع سرطان هاست تا در كنار پیشگیری، هزینه این بیماری ها را برای مردم كاهش دهیم.
وی با اشاره به ادامه طرح تحول نظام سلامت بیان كرد: منابع مورد نیاز این طرح به طور قطع تامین می شود و مشكلی در این زمینه وجود ندارد اما باید منابع مدیریت شوند.
سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از بازنگری در برخی از بسته های طرح تحول نظام سلامت خبر داد و اضافه كرد: بسته های مختلفی از جمله كاهش پرداخت ها از جیب بیماران، حمایت بیماران صعب العلاج و خاص و ماندگاری پزشكان در مناطق محروم به شدت در ادامه اجرای این طرح تقویت خواهد شد.
وی در مورد موضوع پرداخت فرانشیز از سوی بیماران زیر پوشش تامین اجتماعی در كاشان تصریح كرد: به دنبال گفت و گوهایی كه با رییس دانشگاه علوم پزشكی كاشان و وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در مورد بدهی های گذشته داشتیم، موضوع دریافت فرانشیز منتفی شد.
نمكی همچنین به طرح های نیمه تمام آران و بیدگل اشاره كرد و افزود: اولویت بودجه ای بر اساس پیشرفت طرح ها و امكان بهره برداری از آنها تا پایان سال 98 می باشد و با توجه به اینكه خیرین این شهرستان بیشترین حمایت ها را از به حوزه بهداشت و درمان كشور دارند، كمك ویژه ای خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای شركت در آیین بهره برداری از چهار طرح و بازدید از طرح های بیمارستان های امام حسن مجتبی (ع) و ثامن به شهرستان آران و بیدگل سفر كرده است.
/6026/7472/8123
۰ نفر