۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83193043
T T
۰ نفر

اهداف سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند

۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83193043
اهداف سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند

دهلی نو-ایرنا- 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی دومین سفر خود به هند را با هدف گسترش روابط دفاعی و تجاری روز دوشنبه 22 بهمن به دهلی نو آغاز می كند.

به گزارش ایرنا،نتانیاهو دی سال گذشته اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود كه پس از 15 سال به دهلی نو سفر كرد.
آخرین بار آریل شارون به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۳ از هند دیدن كرده بود.
تارنمای 'اورآسیا' روز شنبه در گزارشی نوشت:سفر دوم نتانیاهو به هند با هدف گسترش روابط دفاعی هند و رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد.
'میر بن شبات' مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی اخیرا به هند سفر كرد و با نارندرا مودی نخست وزیر این كشور دیدار كرد.
بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی با نخست وزیر هند خواستار دیدار دوباره با نارندرا مودی شده است .
هند علاقه مند به امضای توافقات نظامی بیشتر با صنایع نظامی رژیم صهیونیستی است.
دفتر نخست وزیری هند اعلام كرد كه نتانیاهو در سفر خود به این كشور با اجیت دووال مشاور امنیت ملی هند در خصوص روابط دو كشور ،قراردادهای امنیتی و گسترش روابط دو كشور در زمینه های امنیت ،تكنولوژی و اقتصادی گفت وگو می كند.
رژیم صهیونیستی یكی از بزرگترین تامین كننده تجهیزات نظامی هند است.
به نوشته تارنمای اورآسیا ،انتظار می رود ارزش قراردادهای نظامی میان دو كشور به شش میلیارد دلار برسد. رژیم صهیونیستی سال گذشته قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار برای فروش سیستم های دفاع موشكی با هند امضا كرد.
اخیرا هند موشك های باراك 1، فالكون و موشك های ضد تانك 'اسپایك' را از رژیم صهیونیستی خریداری كرده است. این رژیم همچنین در حال تولید موشك های 'باراك 8' برای ارتش و نیروی دریایی هند است.
قرارداد فروش موشك های ضد تانك اسپایك در طول سفر سال گذشته بنیامین نتانیاهو به هند امضا شد. این موشك ها توسط شركت 'رافائل' وابسته به رژیم صهیونیستی تولید می شوند.
بر اساس داده های وزارت دفاع رژیم صهیونیستی، 58 درصد از صادرات نظامی این رژیم در سال 2017 به مقصد كشور های آسیا و اقیانوسیه انجام شده است كه در این میان هند یك خریدار بزرگ تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می شود.
هفته گذشته شركت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه توانسته است قرارداد فروش موشك های زمین به هوا با برد متوسط به ارزش 93 میلیون دلار با هند امضا كند.
تجارت دو جانبه هند و رژیم صهیونیستی به صورت سالانه حدود 5 میلیارد دلار برآورد شده است. این تجارت اكثرا در زمینه نظامی و جواهر آلات هستند.
رژیم صهیونیستی در حال تبدیل شدن به یكی از بزرگترین تامین كنندگان نظامی هند در كنار روسیه و آمریكا می باشد.
آساق**267**1600