۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹
کد خبر: 83193165
T T
۰ نفر

اركستر فيلارمونيك مازندران در ساري مي نوازد

۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹
کد خبر: 83193165
اركستر فيلارمونيك مازندران در ساري مي نوازد

ساري - ايرنا - اركستر فيلارمونيك مازندران به رهبري محسن بافنده با آثار گوناگوني از آهنگسازان اعصار باروك، كلاسيك و رمانتيك در ساري بر روي صحنه مي رود.

كميل مرادي مدير اركستر مذكور روز شنبه در گفت و گو با ايرنا زمان و مكان كنسرت فوق را 26بهمن ماه جاري در سالن هلال احمر مركز استان اعلام كرد.
وي افزود: اركستر فيلارمونيك مازندران در اين كنسرت با عنوان 'از باروك تا رمانتيك' آثار متنوعي را از آنتوني ويوالدي، كارل اشتاميس، پيتر ايليچ چايكوفسكي و ادوارد گريك با تكنوازي فلوت مليكا سركرده و كنسرت ماهيار حسيني اجرا خواهد كرد.
او ياد آور شد: اركستر مذكور در تيرماه امسال نيز قطعاتي از گابريلر فوره، آنتوني ويوالدي و آمادئوس ولفگنگ موتزارت را در همين مكان برروي صحنه برد.
مرادي قيمت بليت كنسرت فوق را از 500الي800هزار ريال برشمرد و خاطر نشان كرد: علاقه مندان مي توانند به فروشگاه هاي شهركتاب شهرهاي استان مراجعه كرده و يا از طريق سايت اينترنتي www.iranconcert.com نسبت به خريد بليت اقدام كنند.
اركستر فيلارمونيك مازندران به رهبري محسن بافنده متشكل از 50نوازنده و 30نفرگروه كر از سال 1388خورشيدي تشكيل شد و تا كنون آثار بسياري از آهنگسازان ايراني و خارجي را اجرا كرد.
اركستر به مجموعه اي از نوازندگان سازهاي مشخص اطلاق شده و با توجه به ساختار و حجم آن نامگذاري مي شود كه بزرگترين آن 'اركستر سمفوني' و كوچكتر از آن را 'اركستر مجلسي' مي نامند.
در اين ميان 'اركستر فيلارمونيك' بدور از هرنوع وابستگي دولتي صرفا توسط دوستداران موسيقي (انجمن فيلارمونيك) حمايت مالي مي شود. در هريك از اين اركستر ها ويولنيست نفر اول از سمت راست 'كنسرت مايستر' ناميده مي شود كه در اينگونه تشكل هاي موسيقايي پس از رهبر از بالا ترين جايگاه برخوردار بوده و كليه نوازندگان ويولن تحت سر پرستي او هستند.
9919/1899