۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83193625
T T
۰ نفر
بازداشتگاه كهریزك مركز نگهداری معتادان متجاهر شد

تهران- ایرنا- معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور از تغییر كاربری بازداشتگاه كهریزك نیروی انتظامی به مركز نگهداری معتادان متجاهر (ماده 16) با نام «سروش» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه عباسی روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از انتشار مجموعه پیام های «كاربین» برای پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی در جمع خبرنگاران افزود: درحال حاضر مركز كهریزك به عنوان مركز نگهداری معتادان متجاهر به فعالیت می پردازد. چهارشنبه هفته گذشته تعدادی معتاد از سطح شهر (تهران) جمع آوری و غربال و تعدادی از آنان به مركز سروش ارجاع داده شدند.
معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور اضافه كرد: زنان معتاد نیز به مراكز دیگر ارجاع داده شدند كه گزارش تكمیلی این اقدامات در آینده اعلام می شود.
وی در پاسخ به این سئوال كه آیا مركز كهریزك یا سروش فعلی، كمبود فضای نگهداری معتادان متجاهر را جبران می كند، گفت: این مركز كمك كننده است؛ بهزیستی تنها بود و زیرساخت های لازم را نداشتیم.
عباسی افزود: از هر سازمانی كه بتواند بر اساس پروتكل ها و برنامه های بهزیستی پیش برود و همكاری كند، كمك می گیریم؛ نیروی انتظامی نیز در این حوزه ورود پیدا كرده است اما باید بر اساس پروتكل های درمانی بهزیستی، عمل كند و نظارت بهزیستی نیز به طور قطع وجود دارد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار رسمی ستاد مبارزه با موادمخدر، اكنون 2 میلیون و 808 هزار مصرف كننده مواد مخدر در كشور وجود دارد. بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاك است.
چند هفته پیش نیز سازمان بهزیستی كشور اعلام كرده بود كه 50 هزار و 109 نفر از معتادان متجاهر در 6 ماهه ابتدای امسال در مراكز ماده 16 و تبصره 2 ذیل آنها پذیرش شدند.
مراكز ماده 16، مراكز ترك اعتیاد اجباری برای نگهداری و ارائه خدمات به معتادان بی خانمانی هستند كه به طور علنی در خیابان ها به مصرف مواد می پردازند.
مراكز تبصره 2 نیز كه در كنار این مراكز ایجاد شده اند، مراكز صیانت و توانمندسازی از معتادان متجاهر بهبود یافته هستند.
«كاربین» مجموعه پیام هایی است كه سازمان بهزیستی در فضای مجازی به منظور پیشگیری از اعتیاد منتشر می كند.
اجتمام**9185*1834
۰ نفر