بايد مشاركت شهروندان يزدي در برنامه ها مورد توجه قرار گيرد

يزد - ايرنا - مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري يزد گفت : مشاركت شهروندان از جمله امور اجتماعي است ، بايد همواره مورد توجه همه مسئولان و مردم باشد و به ويژه در شهرستان ميبد كه ميزان مشاركت هاي مردمي در آن بسيار بالاست.

به گزارش ايرنا ، محمود شاكري شمسي روز شنبه در مراسم معارفه شهردار جديد ميبد از ذكاوت ، نظم خاص ، تعامل ، احاطه به قوانين شورا و وظايف از جمله ويژگي هاي بارز محمود اسد زاده شهردار سابق ميبد ياد كرد و افزود : با توجه به فصل بودجه و بررسي لوايح آن لازم است شورا و شهرداري به الزامات مرتبط به آن عنايت ويژه اي داشته باشند.
وي با اشاره به مشاركت هاي مردمي در ميبد گفت : بايد تلاش ها براي فراهم كردن بستر جذب مشاركت هاي مردمي در برنامه ريزي ها بيشتر لحاظ شود، همچنين بعد از تلاش براي به دست آوردن درآمد بايد به چگونه هزينه كردن آن توجه داشته باشيم.
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري يزد توجه به بخش خصوصي ، ايجاد درآمد پايدار و مديريت بر هزينه را از جمله راهكارهاي موفقيت در اداره امور شهر برشمرد.
وي همچنين هوشمند سازي و يكپارچه سازي ابزارهاي هوشمند و ارائه ميزخدمت الكترونيكي را از فعاليت هاي در دست اقدام ذكر كرد كه مي تواند صرفه جويي در وقت شهروندان و پيشگيري از آلودگي هوا را در استان يزد در پي داشته است .
شاكري شمسي تدوين و داشتن برنامه پنج ساله را در انجام امور ضروري عنوان كرد كه ورود به هر سال مي تواند برشي از انجام اين برنامه باشد كه در صورت نبود، ديگران خارج از سيستم آن آنگونه كه مي خواهند براي شهرداري برنامه خواهند گذاشت و گذشته از آن بي برنامه بودن نوعي درجا زدن است.
وي پيگيري طرح جداسازي آب خام از آب شرب به منظور بهره برداري بهينه از آب با روش نوين آبياري را توصيه كرد.
شاكري شمسي در اين مراسم علي رضا نقوي را به عنوان شهردار ميبد معرفي شد.
همچنين نماينده مردم تفت و ميبد گفت : متاسفانه با هزينه هايي كه مردم تا به حال به عنوان عوارض پرداخته اند ، معضلي مانند نبود پاركينگ مناسب در شهر ميبد ديده مي شود.
كمال دهقاني فيروزآبادي بناي ساختماني در شان شهرداري ميبد را يادآور شد و افزود : درآمد پايدار شهرداري با ارسال مستقيم ماليات ها به سمت شهرداري به دنبال وضع قوانين افزايش مي يابد.
رئيس شوراي شهر ميبد نيز توجه ويژه به تصويب طرح تفصيلي ميبد را خواستارشد.
حسينعلي فلاح همچنين به عدم پرداخت حق و حقوق شهرداري ، لزوم آگاه بودن شهرداري از واگذاري زمين در حريم شهرداري ، همكاري اداره هاي دولتي با شهرداري در پرداخت حق و حقوق شهرداري ، افزايش ارزش افزوده ، بها دادن به شوراي شهر و اختياراتي كه دارد و... اشاره كرد.
چهارم بهمن ماه جاري محمدعلي طالبي استاندار يزد در حكمي با انتخاب « عليرضا نقوي» شهردار پيشين انارك شهرستان نائين از توابع استان اصفهان به عنوان شهردار منتخب شوراي شهر ميبد موافقت كرد.
نقوي 11 آذر ماه سال 1397 با چهار راي از مجموع آراي 6 عضو شوراي شهر ميبد به عنوان شهردار انتخاب و براي صدور حكم به استانداري يزد معرفي شد.
رئيس امور ارتباط با اصحاب فرهنگ و هنر شهرداري اصفهان، دبير و مدير دبيرخانه شوراي اسلامي شهرستان اصفهان، مدير كارگروه فرهنگي اجتماعي سند راهبرد توسعه شهر بهارستان(CDS)، رئيس كميته فرهنگي مذهبي شوراي اسلامي شهر بهارستان (دوره سوم)، مشاور برنامه ريزي شوراي اسلامي شهرستان اصفهان، رئيس انتشارات شهرداري اصفهان، عضو شوراي برنامه ريزي و راهبردي شهرهاي جديد كشور، رييس مركز آفرينش هاي ادبي قلمستان اصفهان و شهردار انارك از جمله سوابق نقوي است.
وي به دنبال استعفاي محمود اسدزاده شهردار سابق ميبد به دليل اجراي قانون ممنوعيت به كارگيري بازنشستگان در مشاغل دولتي، پس از طي مراحل تأييديه از مراجع ذي‌صلاح و صدور حكم از سوي استاندار يزد رسماً شهردار ميبد شد.
استان يزد 21 شهر داردكه ميبد، بفروئيه و ندوشن از جمله سه شهر شهرستان ميبد است.
مطابق قانون احكام شهردار شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت از سوي وزير كشور و كمتر از آن با ابلاغ استاندار منطقه به عنوان شهردار معرفي مي شود.
85 درصد جمعيت يك ميليون و 138 هزار نفري استان يزد در 21 شهر سكونت دارند كه وزير كشور با انتخاب شهردار مركز استان بايد موافقت كند.
مركز شهرستان 104هزار نفري ميبد در 50 كيلومتري شمال غرب شهر يزد مركز اين استان قرار دارد.
9934/ 2047/