۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۴۴
کد خبر: 83194298
T T
۰ نفر
مقاومت عراق از طرق قانوني براي خروج آمريكا استفاده مي كند

بغداد - ايرنا - رئيس شوراي اجرايي نجبا از گروههاي مقاومت اسلامي عراق گفت كه مقاومت عراق از ظرفيت هاي قانون اساسي براي خروج كامل اشغالگران آمريكايي از اين كشور استفاده خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، رئيس شوراي اجرايي نجبا در گفتگو با شبكه ماهواره‌اي 'آسيا' اعلام كرد كه اين جنبش از همه ظرفيت‌ها براي اخراج نيروهاي آمريكايي از خاك عراق استفاده خواهد كرد.
«نصر الشمري» با يادآوري اين‌كه مقاومت اسلامي عراق از سال 2003 با اشغالگران رودررو بوده، هشدار داد كه نيروهاي وابسته به امريكا قصد دارند با توسل به ترور، منافع واشنگتن را در عراق تأمين كنند.
وي ضمن انتقاد از جريانات سياسي عراق كه اجازه دادند امريكا به بهانه مبارزه با داعش، تعداد نظاميان خود در اين كشور را تا 12 هزار نفر افزايش دهد، تصريح كرد: ما از ظرفيت قانون اساسي براي اخراج كامل نيروهاي خارجي از عراق استفاده خواهيم كرد.
عضو ارشد نجبا خطاب به برخي فرماندهان نظامي كه معتقدند عراق به حضور نيروهاي امريكايي محتاج است، گفت: چرا مي‌خواهيد با وابسته نشان دادن كشور، جايگاه ميهن خود را تضعيف كنيد؟!
الشمري همچنين در واكنش به تبليغات منفي معارضان عليه گروه‌هاي مقاومت شيعه، خاطرنشان ساخت: ما در مناطق سني‌نشين غرب عراق طرفداران زيادي داريم. مردم جنگ‌زده موصل و ساير نقاط غربي كشور اوضاع نابساماني دارند. حضور ما در آنجا قانوني و با هدف كمك‌رساني و برقراري امنيت است.
در روزهاي اخير اخبار مختلفي از سوي مسئولان محلي و برخي نمايندگان پارلمان عراق در خصوص افزايش تحركات مشكوك نيروهاي آمريكايي در چند نقطه خاك عراق منتشر شد كه مقامات رسمي آن را تكذيب كردند.
اين درحالي است كه در هفته هاي اخير، بويژه پس از اظهارات متناقض مقامات آمريكا مبني بر خروج نظامي از سوريه و استقرار بيش از پيش در عراق، مخالفت و اعتراض عراقي ها و واكنش نمايندگان پارلمان بيش از پيش برانگيخته شده است.
اين اعتراضات از زمان سفر مخفيانه دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا به يك پايگاه نظامي در استان الانبار و تاكيد وي بر عدم خروج نظامي از عراق، به شكل كم سابقه اي افزايش يافت به گونه اي كه با اقدام فراكسيون هاي بزرگ انتخاباتي، پارلمان عراق قرار است بزودي در اين خصوص تصميم گيري كند.
خاورم *4**380*