۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۵۶
کد خبر: 83194553
T T
۰ نفر
بارش برف سبب كندی تردد خودروها در جاده كرج - چالوس شد

كرج - ایرنا - كارشناس كنترل ترافیك پلیس راه البرز گفت كه براثر بارش برف سنگین تردد خودروها در جاده كرج - چالوس از صبح امروز یكشنبه كند شده است.

سروان مسعود خانجانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بارش برف سنگین از محدوده آسارا تا كندوان در جاده كرج - چالوس را در برگرفته و داشتن زنجیر چرخ در این جاده الزامی است.
وی اضافه كرد: بارش ها در جاده كرج - چالوس خطر سقوط سنگ و رانش زمین در این مسیر را افزایش داده و رانندگان نباید در محدوده هایی كه احتمال ریزش وجود دارد، توقف كنند.
خانجانی افزود: احتمال سقوط سنگ در محدوده امام چشمه تا كندوان در جاده كرج - چالوس بیشتر از سایر نقاط این جاده است .
وی به رانندگان توصیه كرد كه لوازم ایمنی، پوشاك گرم، مواد غذایی كافی همراه داشته باشند، ضمن آن كه رعایت سرعت مناسب در جاده های لغزنده البرز ضروری است.
خانجانی یادآورشد: با توجه به مه آلود بودن هوای استان البرز، خودروها فاصله طولی را در این مسیرها رعایت كنند.
وی همچنین از رانندگان به ویژه در آزادراه ها خواست ضمن كنترل سرعت و رعایت قوانین، در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگی و مه آلود بودن هوا، چراغ های بزرگ خودروهای خود را روشن نگه دارند.
استان البرز دارای یك هزار و 450 كیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است كه به علت قرار گرفتن در مسیر 15 استان، 18 درصد ترافیك جاده ای كشور را به خود اختصاص داده است.
جاده كرج - چالوس 160 كیلومتر مسافت دارد كه نیمی از آن در استان البرز و نیمی دیگر در حوزه استحفاظی استان مازندران واقع شده است.
2098/ 6155
۰ نفر