۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۳۹
کد خبر: 83195903
T T
۰ نفر
10 طرح عمراني و فرهنگي در مياندوآب به بهره برداري رسيد

مهاباد - ايرنا - به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، 10 طرح عمراني، آموزشي و خدماتي با صرف 22 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه با حضور مسوولان استاني و شهرستاني در مياندوآب به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، اين طرح ها شامل يك باب مدرسه 6 كلاسه مشاركتي خيرسازدر روستاي اوچ تپه، يك واحد مركز اقامتي مدت ميان مدت ترك اعتياد، آسفالت معابر روستايي و هفت باب مسكن مددجويي بهزيستي است.
مديرعامل مجمع خيران مدرسه ساز مياندوآب در اين مراسم گفت: مدرسه 6 كلاسه خيرساز شهيد دولت خواه در زميني به مساحت 2 هزار و 200 مترمربع كه از سوي اهالي اهدا شده، احداث شده است.
محمد نژادمحمد زيربناي اين مدرسه را 344 مترمربع اعلام كرد و افزود: در مجموع براي ساخت اين مدرسه 11 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده كه 2 ميليارد و 500 ميليون ريال آن سهم خيران و مابقي نيز توسط اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان غربي تامين شده است.
آسفالت معابر روستاي گوگ تپه از توابع اين شهرستان نيز به همين مناسبت به بهره برداري رسيد.
دهيار روستاي گوگ تپه گفت: اين پروژه در مجموع 20 هزار مترمربع است كه هفت هزار و 258 مترمربع آسفالت ريزي سهم دهياري، هفت هزار و 742 مترمربع آسفالت ريزي سهم بنياد مسكن و پنج هزار مترمربع آسفالت ريزي سهم دهياري است كه از سوي استانداري تامين شده است.
سجاد كريمي افزود: براي اجراي اين طرح 6 ميليارد و 230 ميليون ريال هزينه شده است.
به مناسبت دهه مبارك فجر بهره برداري از مركز اقامتي ميان مدت ترك اعتياد اين شهرستان نيز آغاز شد.
رييس اداره بهزيستي مياندوآب در آيين بهره برداري از اين مركز گفت: اين مركز توسط بخش خصوصي و با هزينه يك هزار و 300 ميليون ريال و با ظرفيت 60 نفر راه اندازي شده است.
علي كريمي با بيان اينكه براي مبارزه با مواد مخدر و تبعات خانمان سوز آن نياز به تلاش بيشتري است افزود: هر چند اقدامات بسيار خوبي در امر مبارزه با مواد مخدر انجام گرفته است اما تاكنون اين اقدامات جنبه دفاعي داشته است.
رييس اداره بهزيستي مياندوآب گفت: كارشناسان 22 آسيب را شناسايي كرده اند كه 6 مورد از آنها براي كشور تهديد جدي به شمار مي روند كه اولين آنها اعتياد است و به همين دليل بايد از لاك دفاعي خارج شده و به صورت تهاجمي با آن مقابله كرد.
به هميم مناسبت هفت باب مسكن مددجويي بهزيستي نيز به تحويل مددجويان نيازمند اين اداره شد.
رييس اداره بهزيستي مياندوآب اظهار اشت: اين مساكن در نقاط شهري و روستايي احداث شده و هر كدام به طور متوسط داراي 70 مترمربع زيربنا است.
كريمي افزود: در مجموع براي ساخت اين مساكن بالغ بر سه ميليارد و 450 ميليون ريال هزينه شده است كه يك مليارد و 450 ميليون ريال آن از محل منابع بهزيستي به صورت بلاعوض است.
وي بيان كرد: موضوع مسكن از سال 1385 در دستور كار بهزيستي قرار گرفته كه تاكنون 256 باب در مياندوآب احداث و تحويل مددجويان شده است.
كريمي اظهار داشت: 31 واحد نيز هم اكنون در حال احداث است كه 10 واحد از آنها متعلق به خانواده هاي داراي 2 معلول است.
كريمي گفت: در سطح شهر بابت ساخت مسكن براي خانواده هاي 2 معلول 300 ميليارد ريال و در سطح روستاها 20 ميليارد ريال از سوي بهزيستي اختصاص مي يابد.
وي افزود: هم اكنون 155 مددجوي تحت پوشش بهزيستي در نوبت احداث مسكن هستند كه اميدواريم با حمايت مسوولان و كمك خيران اين مهم نيز اجرايي شده و اين مشكل مددجويان برطرف شود.
به گزارش ايرنا، همزمان با دهه مبارك فجر 85 طرح در زمينه هاي مختلف عمراني و خدماتي در سطح مياندوآب با 957 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد. 
12 تا 22 بهمن ماه به مناسبت ورود تاريخي امام خميني(ره) به ميهن اسلامي و پيروزي انقلاب اسلامي ايران به نام ايام الله دهه فجر نامگذاري شده است و امسال جشن هاي چهلمين سال پيروزي انقلاب در سراسر كشور برگزار مي شود. 
9871/6185/2093