۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۲۴
کد خبر: 83196112
T T
۰ نفر
بيش از 29ميليارد ريال طرح در راور استان كرمان افتتاح شد

كرمان - ايرنا - همزمان با ايام الله دهه مبارك فجر و حضور سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان به ارزش 29ميليارد و 740 ميليون ريال طرح در شهرستان راور واع در شمال اين استان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت .

به گزارش ايرنا ، عمده اين طرحها در زمينه راههاي روستايي ، شهري ، كشاورزي ، عمران شهري و برق رساني بوده است .
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان در مراسم بهره برداري از اين طرحها گفت : در طول چهل سال گذشته خدمات پرشماري در مناطق مختلف كشور از جمله استان كرمان انجام گرفته كه اين ميزان طرح در يكي از شهرستانهاي استان خود مويد اين اقدامات است .
محمدصادق بصيري افزود: هر چند كه در طول چهار دهه از عمر انقلاب اقدامات زيرساختي مطلوبي در مناطق شهري و روستايي استان كرمان انجام گرفته و موجبات تحولات اين مناطق را به دنبال داشته ولي به علت عمق محروميت ها هنوز تا رسيدن به فاصله مطلوب راه درازي را در پيش داريم .
* راه معابر روستايي بخش كوهساران
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان در ابتداي سفر با حضور در روستاي قنات گرم بخش كوهساران از توابع شهرستان راور، 70 هزار متر مربع راه معابر روستايي را با اعتباري بالغ بر 100 ميليون تومان افتتاح كرد.
آسفالت راه معابر روستاي قنات گرم با مشاركت بنياد مسكن انقلاب اسلامي صورت پذيرفته است.
* طرح مرغداري گوشتي 20 هزار قطعه اي
بصيري همچنين طرح مرغداري گوشتي 20 هزار قطعه اي روستاي قنات گرم بخش كوهساران را با سرمايه گذاري بالغ بر 800 ميليون تومان از محل صندوق توسعه ملي و با مشاركت بانك كشاورزي افتتاح كرد.
براساس اين گزارش از مجموع سرمايه گذاري صورت گرفته در اين طرح، 400 ميليون ريال تسهيلات بانكي و 400 ميليون ريال آورده شخصي بوده است.
* طرح احداث استخر ذخيره آب و پرورش ماهي قزل آلا
افتتاح طرح پرورش ماهي قزل آلا با سرمايه گذاري بالغ بر 5 ميليارد ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه روستايي و عشاير با حمايت از بانك كشاورزي ديگر برنامه هاي سفر يكروزه سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان به شهرستان راور بود كه از مجموع سرمايه گذاري صورت گرفته در اين طرح، 2 ميليارد ريال تسهيلات بانكي و 3 ميليارد ريال آورده شخصي بوده است.
* احداث خط مانوري بين شهرستان راور و چترود
بصيري در ادامه سفر به روستاي دارستان از توابع شهرستان راور، خط مانوري بين شهرستان راور و چترود را به طول شبكه 12.7 كيلومتر و اعتباري بالغ بر5 ميليارد و 940 ميليون ريال از منابع داخلي شركت توزيع نيروي برق شمال استان افتتاح نمود.
احداث اين پروژه در فروردين 97 آغاز و در بهمن ماه 97 با حضور سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان به بهره برداري رسيد.
* راه معابرشهري راور
در بدو ورود سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان به شهر راور، راه معابر شهري به طول 250 متر مربع و با اعتباري بالغ بر 180 ميليون تومان از منابع داخلي شهرداري افتتاح شد.
* ساختمان آتش نشاني شهرداري راور
افتتاح ساختمان آتش نشاني شهرداري راور با اعتباري بالغ بر 800 ميليون تومان در زيربنايي حدود 400 متر مربع و 900 متر مربع زمين و عرصه از ديگر برنامه هاي اين سفر يكروزه بود.
اين گزارش حاكيست ،از مجموع اعتبار صورت گرفته در اين طرح، 80 ميليون تومان از محل سازمان دهياري و شهرداري ها، 720 ميليون تومان از منابع داخلي شهرداري راور بوده است.
با توجه به اينكه از شهرستان راور تا 300 كيلومتر به سمت محور دهوك هيچگونه ايستگاه آتش نشاني وجود ندارد، سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي آين كرمان قول مساعد داد تا اين موضوع رسيدگي و در صورت امكان يك ايستگاه در محور ياد شده احداث و يك دستگاه خودروي آتش نشاني در اين ايستگاه مستقر كند.
* حاشيه هاي سفر معاون استاندار به شهرستان راور
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان در ادامه سفر يكروزه خود به شهرستان راور، با حضور سرزده در پليس راه راور – مشهد، با نيروهاي حاضر در اين پليس راه كه در حين انجام وظيفه بودند، گفت و گو و از تلاش هاي شبانه روزي آنان براي ايمني و آرامش مردم و نيز كاهش تلفات رانندگي طي سالهاي اخير قدرداني كرد.
شهرستان راور در 140كيلومتري شمال كرمان قرار دارد.
7440/ 5054