۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83198479
T T
۰ نفر
نظرسنجي: بايدن احتمالا در انتخابات 2020 از ترامپ پيشي مي گيرد

تهران - ايرنا - نتايج يك نظرسنجي جديد نشان مي دهد كه «جو بايدن» معاون سابق رياست جمهوري آمريكا تنها نامزد بالقوه انتخابات سال 2020 است كه احتمال دارد «دونالد ترامپ» رئيس جمهور اين كشور را شكست دهد.

به گزارش ايرنا، ترامپ به تازگي گفت كه عملكرد جو بايدن معاون «باراك اوباما» رئيس جمهور سابق آمريكا ضعيف است و او نگران نامزدي او در انتخابات رياست جمهوري 2020 نيست.
اما نتايج نظرسنجي جديد «امرسون كالج» حكايت از آن دارد كه بايدن در رقابت هاي انتخاباتي آتي با كسب 51 درصد آرا در مقابل 49 درصد از ترامپ پيشي خواهد گرفت.
به گزارش روزنامه واشنگتن اگزماينر، اين نظرسنجي از راي دهندگان در ايالت آيووا (ايالت غرب ميانه آمريكا) انجام شده است و نتايج آن حكايت از آن دارد كه بايدن در فهرست نامزدهاي دمكرات 30 درصد از آرا را به خود اختصاص داده است.
«برني سندرز» سناتور ايالت ورمونت ، «اليزابت وارن» سناتور دمكرات از ايالت ماساچوست ، «كامالا هريس» سناور دمكرات از كاليفرنيا و «بت اورورك» نماينده سابق مجلس نمايندگان آمريكا از ايالت تگزاس از ديگر نامزدهاي احتمالي دموكرات هستند.
برني سندرز و اليزابت وارن دو نامزد بعدي دموكرات هستند كه بعد از جو بايدن شانس پيروزي مقابل ترامپ را دارند.
اين نتايج همچنين نشان داد كه ترامپ،«جان كاسيچ» فرمانده سابق اوهايو را به عنوان رقيب اصلي خود از حزب جمهوري خواه در رقابت هاي تنگاتنگ مقدماتي در آيووا با 90 درصد مقابل 10 درصد ارا شكست خواهد داد.
نظرسنجي امرسون كالج با مشاركت 831 راي دهنده ثبت نام شده در ايالت آيووا و در بازه زماني بين 30 ژانويه تا 2 فوريه (10 تا 13 بهمن) از طريق تلفني و اينترنتي و با ضريب خطاي مثبت و منفي 3.4 درصد انجام شده است.
اروپام**9158 ** 1546