۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 83199819
T T
۰ نفر
خانه تاريخي غفاري به بخش خصوصي واگذار مي شود

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: خانه تاريخي غفاري از سوي صندوق احياء و بهره برداري از بناها و اماكن تاريخي و فرهنگي كشور به منظور واگذاري به بخش خصوصي به مزايده گذاشته شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان، 'غلامرضا فرخي' با بيان اينكه مزايده خانه غفاري در 2 مرحله بصورت قرارداد سرمايه‌گذاري در مرمت، احيا و نگهداري و همچنين حق بهره‌ برداري واگذار مي‌شود افزود: خانه تاريخي غفاري كرمان با هزينه مرمتي 9 هزار و 500 ميليون ريال به مدت 14 سال در اختيار برنده مزايده با كاربري فرهنگي، اقامتي و پذيرايي قرار مي‌ گيرد.
وي با اشاره به اينكه اسناد مزايده از طريق پايگاه اطلاع رساني صندوق احياء و بهره برداري از بناها و اماكن تاريخي و فرهنگي كشور به آدرس Www.chre.ir قابل ملاحظه است، اظهار داشت: متقاضيان مي ‌توانند حداكثر تا ساعت 18 روز 28 بهمن ماه 1397 مدارك مربوطه را تكميل و نسبت به تحويل پاكت پيشنهادي خود به دبيرخانه اين صندوق اقدام كنند.
فرخي با بيان اينكه افراد حقيقي و حقوقي كه صلاحيت ‌هاي لازم را از نظر كميته فني و بازرگاني دارا باشند و بالاترين مبلغ اجاره بهاء را پيشنهاد كنند به عنوان برنده مزايده شناخته خواهند شد، تصريح كرد: برنده مزايده مي‌ تواند در دوره عمليات تكميلي مرمت و آماده‌سازي احيا با شرايط مندرج در متن قرارداد و با تاييد و موافقت صندوق احياء و بهره برداري از بناها و اماكن تاريخي و فرهنگي كشور از بخش‌ هاي تكميل شده بهره‌ برداري و از منافع آن استفاده كند.
وي با اشاره به اينكه خانه تاريخي غفاري كرمان متعلق به دوره قاجاريه است، بيان كرد: اين خانه به صورت حياط مركزي و با تزئينات آجري در نماها احداث شده است.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با بيان اينكه اين خانه ظرفيت تبديل شدن به فضاي اقامتي و پذيرايي را دارد، تاكيد كرد: بناي مذكور در نزديكي بازار قلعه و مسجد تاريخي امام خميني (ره)شهر كرمان واقع شده است.
وي بر لزوم مرمت و بهره‌ برداري از بناهاي تاريخي توسط بخش خصوصي اشاره و تصريح كرد: سرمايه‌ گذاري در اماكن تاريخي و فرهنگي زمينه‌ساز ايجاد اشتغال و بهره ‌گيري مناسب از ظرفيت‌ ها و پتانسيل ‌هاي تاريخي استان خواهد بود.
فرخي در پايان خاطرنشان كرد: افراد حقيقي و حقوقي كه تمايل به شركت در مزايده خانه تاريخي غفاري كرمان را دارند، مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به معاونت ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان مراجعه كنند.
3029/7440