۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 83199821
T T
۰ نفر
ارتفاع موج در تنگه هرمز و درياي عمان به بيش از 180سانتيمتر مي رسد

بندرعباس-ايرنا-كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: سرعت وزش باد به بيش از 45 كيلومتر در ساعت و ارتفاع موج در تنگه هرمز و درياي عمان به بيش از 180 سانتيمر مي رسد.

معصومه سي سي پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با تاثير زبانه هاي سامانه پرفشار بويژه در مناطق شرقي و مركزي هرمزگان و همچنين مناطق دريايي تنگه هرمز وزش باد به نسبت شديد شمال شرقي پيش بيني مي شود كه سبب مواج ماندن دريا خواهد شد.
وي ادامه داد: در جزيره هاي غربي تر خليج فارس (كيش و لاوان) سرعت باد كمتر و شرايط تردد با رعايت احتياط برقرار خواهد بود .
اين كارشناس هواشناسي در هرمزگان بيان داشت: شرايط تردد هاي دريايي در امروز در حد هشدار خواهد بود و با توجه به نامساعد بودن شرايط دريا توصيه مي شود شناورهاي سبك و صيادي جدا از تردد دريايي خودداي كنند.
سي سي پور اظهار داشت: در اين روز (چهارشنبه) از تردد كشتي هاي تجاري به كشورهاي حاشيه خليج فارس خودداري شود و تمهيدات لازم دربنادر استان بويژه بندرعباس،قشم و هرمز ،سيريك و جاسك صورت گيرد .
وي گفت: از ساعت بعدازظهر امروز نيز شاهد كاهش سرعت باد خواهيم بود اما همچنان تلاطم در وضعيت دريايي پيش بيني مي شود.
كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي هرمزگان ياد آور شد: از لحاظ دمايي نيز تا روز پنجشنبه بويژه در مناطق شرقي هرمزگان شاهد كاهش 1 تا 3 درجه اي دما خواهيم بود اما به طور مجدد از اخر هفته افزايش نسبي دماي كمينه در بيشتر نقاط استان پيش بيني مي شود.
7195/6048