۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۱۱
کد خبر: 83201032
T T
۰ نفر

74 واگن مسافربري و باري در اراك توليد شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۱۱
کد خبر: 83201032
74 واگن مسافربري و باري در اراك توليد شد

اراك - ايرنا - مديرعامل شركت واگن پارس اراك گفت: 74 واگن مسافربري و باري در اين واحد صنعتي توليد و در هفته جاري به صورت متناوب به ناوگان ريلي كشور پيوست.

«محمد رضا مختاري» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از مجموع واگن هاي باري توليد شده در شركت واگن پارس اراك، 30 دستگاه واگن باري لبه كوتاه به سفارش شركت توكاريل توليد و تحويل شده است.
وي ادامه داد: همچنين 30 دستگاه واگن باري لبه بلند به سفارش شركت احيا ريل ايرانيان و 10 دستگاه واگن باري لبه بلند 6 محوره نيز به سفارش شركت توكاريل در واگن پارس اراك توليد و به شركت هاي بهره بردار تحويل شد.
مديرعامل شركت واگن پارس اراك اظهار داشت: قيمت تمام شده هر يك از واگن هاي باري توليد شده در شركت واگن پارس اراك از پنج تا هفت ميليارد و 500 ميليون ريال متغير است.
مختاري بيان كرد: همچنين چهار واگن مسافربري نيز به سفار ش شركت رجاء در اين مجموعه صنعتي توليد و هفته جاري به شركت بهره بردار تحويل شد.
وي اظهار داشت: قيمت تمام شده واگن هاي مسافربري شركت واگن پارس اراك در پي نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قيمت مواد اوليه افزايش دارد و به 60 ميليارد ريال رسيده است.
مديرعامل شركت واگن پارس اراك اضافه كرد: از ابتداي امسال تا كنون 230 انواع واگن باري لبه بلند، لبه كوتاه، چهار و 6 محوره و همچنين 6 دستگاه واگن مسافربري در اين مجموعه صنعتي توليد و با تحويل به شركت هاي بهره بردار به ناوگان ريلي كشور پيوشتند.
مختاري تاكيد كرد: بيش از 80 درصد توليدات شركت واگن پارس بومي سازي شده و در صورت حمايت مسئولان ظرفيت توليد سالانه بيش از يكهزار انواع واگن در اين شركت وجود دارد.
وي توضيح داد: علاوه بر توليد انواع واگن مسافربري، باري و غله بر در شركت واگن پارس اراك ظرفيت توليد و تعمير لوكوموتيو نيز در اين واحد توليدي وجود دارد و در صورت اعتماد مسئولان و ارايه سفارش هاي بيشتر به اين واحد توليدي ظرفيت اشتغال قابل افزايش است.
شركت واگن پارس اراك واحد توليدي مادر تخصصي در حوزه محصولات ريلي خاورميانه است.
اين شركت در سال 1354 در اراك آغاز به كار كرد و در سال 1364 با سرمايه‌ گذاري سازمان صنايع و نوسازي ايران به يكي از زير مجموعه‌هاي اين سازمان پيوست.
كارگاه هاي توليدي شركت واگن پارس در فضايي به وسعت 33 هكتار جانمايي شده است.
اين شركت به عنوان بزرگترين سازنده انواع لوكوموتيو، واگن هاي باري، مسافري و مترو در خاورميانه، متولي اصلي توليدات سيستم حمل و نقل ريلي ايران است.
3017/6013/