۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳
کد خبر: 83204968
T T
۰ نفر

چهل سالگی انقلاب

همدانی ها زیر چتر برف

۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳
کد خبر: 83204968
همدانی ها زیر چتر برف

همدان- ایرنا- آیین راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی در حالی دقایقی قبل در دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان آغاز شده كه این حركت عظیم از زیر چتری از برف زمستانی دیار دانایان را گرم می كند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، مردم همیشه در صحنه همدان پیش از آغاز این آیین، در خیابان های سفید پوش از برف، آمده اند تا برگ زرینی در كارنامه درخشان خود ثبت كنند.
مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال از دقایقی قبل در همدان آغاز شده است و مردم دیار دانایان در حالی كه پرچم جمهوری اسلامی را در دست دارند، شعارهای «22 بهمن یوم الله - یوم الله»، «مرگ بر آمریكا» و «مرگ بر اسراییل» سر می دهند.
مردم ولایتمدار همدان از زن و مرد، پیر و جوان با فریادهای الله اكبر، خامنه ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل و با حمل دست نوشته هایی بار دیگر پایبندی خود به آرمان های نظام و انقلاب را به نمایش گذاشتند.
اكنون مردم شهر همدان از مسیرهای تعیین شده با شعارهای خود و با در دست داشتن پلاكاردهایی حاوی تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در حال راهپیمایی هستند.
حضور گسترده ورزشكاران، دانشجویان و دانش آموزان، خانواده معظم شهدا، كارگران و كارمندان، همچون سال های گذشته به شكوه این مراسم افزوده است.
روز گذشته استاندار همدان و نماینده ولی فقیه در این استان در پیامی مشترك مردم را به حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت كردند.
در بخشی از این بیانیه آمده بود: ملت ایران با استحكام تمام ایستاده است و به توفیق الهی در 22بهمن، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با شكوه بسیار بیشتر از سال‌های قبل برگزار خواهد كرد.
ایران عزیز چهلمین فجر انقلاب را در حالی جشن می گیرد كه انوار خورشید پرفروغ انقلاب اسلامی ملت‌های جهان را تحت الشعاع خود قرار داده است. امروز جمهوری اسلامی ایران كه نظام شكل گرفته از انقلابی شگرف در عصر حاضر بود نمادی از مقاومت برای همه ملت‌های مظلوم در سراسر دنیاست.
مردم مومن و انقلابی استان همدان هماهنگ و همراه با مردم ایران اسلامی همواره در تمامی صحنه ها حضور داشته و به پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی و آرمانهای انقلاب پرداخته و در حمایت از ارزش های اسلامی با تمام توان در صحنه بوده و پشتیبان نظام خواهند بود.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز صبح جمعه 19 بهمن در دیدار فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، راهپیمایی 22 بهمن را از مسائل شگفتی‌ساز خواندند و افزودند: جشن سالانه انقلاب در كشورهایی كه انقلاب كرده اند به رژه نیروهای مسلح در مقابل چند نفر تبدیل شده است اما در ایران سرافراز، 40 سال است مردم در سراسر كشور به خیابان ها می آیند و بر ادامه راه انقلاب تأكید می كنند كه این مسئله، از معجزات شگفتی‌ساز انقلاب است و باید با تمام قدرت ادامه یابد.
ایشان حضور انبوهِ بی‌شمار ملت در راهپیمایی 22 بهمن را «دشمن‌شكن و مرعوب كننده آن»، «نشان‌دهنده حضور عمومی ملت در صحنه» و «تجلی عزم و وحدت ملی» برشمردند و خاطرنشان كردند: در جامعه اختلاف سلیقه وجود دارد اما وقتی پای انقلاب و نظام و 22 بهمن به میان می آید، همه اختلاف ها رنگ می بازد و همه در كنار هم به میدان می آیند.
رهبر انقلاب اسلامی رژیم آمریكا را تجسم «شرارت، خشونت، بحران سازی و جنگ آفرینی» خواندند و افزودند: مسئولان رژیم امریكا ضمن اهانت به ملت ایران می گویند چرا «مرگ بر امریكا» می گویید، برای روشن شدن ذهن مقامات امریكایی تأكید می كنیم كه ما كاری به ملت آمریكا نداریم و مرگ بر امریكا یعنی مرگ بر حاكمان امریكا كه در این دوره، «مرگ بر ترامپ و بولتون و پمپئو» می‌شود.
ایشان افزودند: تا وقتی رژیم آمریكا بر مبنای شرارت، دخالت، خباثت و رذالت حركت می كند، شعار مرگ بر امریكا از دهان ملت مقتدر ایران نخواهد افتاد.
همچنین دكتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری در جلسه چهارشنبه گذشته هیات دولت، همه ملت ایران را به حضور گسترده و پرشكوه در راهپیمایی 22 بهمن فرا خواند و گفت: حضور حماسی و باشكوه مردم در نیمروز 22 بهمن می‌تواند پاسخی قاطع به همه توطئه‌های یكسال گذشته دشمنان باشد و این نیمروز در حقیقت ساعت‌های قدر ملت ایران است.
روحانی اظهار داشت: ملت ایران باوجود همه دشمنی‌ها با حضور، مشاركت و فریادهای خود در كنار انقلاب و ایران عزیز به دنیا نشان خواهند داد كه نسبت به آینده كشور خود كاملاً‌ امیدوار هستند و هیچگونه یأس و ناامیدی ندارند و از مشكلاتی كه دشمنان طرح‌ریزی كردند، با ایثار، ایستادگی و وحدت به خوبی عبور خواهند كرد و سال‌های بهتری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز روز گذشته با صدور اطلاعیه ای مكان و مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن را اعلام كرد.
در این اطلاعیه آمده است: راهپیمایی بزرگ و شكوهمند سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر كشور در همه شهرستانها و شهرها و روستاهای استان صبح روز دوشنبه 22 بهمن ماه با حضور حماسی مردم با بصیرت دارالمومنین همدان برگزار می شود.
در ادامه عنوان شده: راهپیمایی 22 بهمن در شهر همدان از ساعت 10 صبح با اجتماع مردم در میدان امامزاده عبدالله آغاز و در مسیرهای بلوار كاشانی، پل شهید صوفی، بلوار خواجه رشید، میدان آرامگاه بوعلی، پیاده راه بوعلی و اجتماع با شكوه در میدان امام خمینی(ره) ادامه دارد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان در این اطلاعیه بیان كرد: در مراسم پایانی و گردهمایی بزرگ مردم همدان آیت الله سیداحمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران سخنرانی می كند.
2090
۰ نفر